ونزوئلا برگزاری انتخابات زودهنگام را بررسی می‌کند

به گزارش ایسنا، این انتخابات می‌تواند فرصتی برای دولت ونزوئلا ایجاد کند که کنترل کنگره تحت تسلط اپوزیسیون را در دست بگیرد.

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز یکشنبه هشدار داد که مجلس موسسان درباره انحلال کنگره تحت رهبری او تصمیم خواهد گرفت و برگزاری انتخابات زودهنگام را بررسی خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری “یورو نیوز”، دیوسدادو کابلو، رییس مجلس موسسان اما اظهار کرد که نیازی به انحلال کنگره نیست زیرا “فعالیتی ندارد” و “خودش، خودش ا از بین برده است”.

وی افزود: هر اقدامی برای انحلال کنگره می‌تواند افزایش انتقادات از نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در جامعه بین‌المللی را در پی داشته باشد و می‌توان گفت مطمئنا مذاکرات دولت و متحدان گوایدو برای دستیابی به راهکاری مذاکره شده به منظور حل بحران سیاسی ونزوئلا را متوقف خواهد کرد.

کابلو افزود، این کمیسیون زمان مناسب برای برگزاری انتخابات قوه مقننه را “طبق قانون، قانون اساسی و وضعیت سیاسی” ارزیابی خواهد کرد.

او در هشداری به قانونگذاران اپوزیسیون گفت: به تعطیلات نروید چون قرار است ماه آینده زندگی را برایتان غیرممکن کنیم.

انتخابات کنگره ونزوئلا هر پنج سال یک بار انجام می‌شود و تا دسامبر ۲۰۲۰ برای برگزاری آن اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی نشده است.

در همین حال، قانونگذاران وفادار به رئیس جمهور ونزوئلا معافیت از مجازات چهار قانونگذار اپوزیسیون متهم به خیانت را لغو کردند.

کابلو در این باره گفت: عدالت به آهستگی در حال اجرا است اما در نهایت اتفاقی که باید، می‌افتد.

وی همچنین با بیان این که این چهار قانونگذار اپوزیسیون در حین ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند، تلاش کرد تا این اقدام برای رفع معافیت از مجازات آنها را توجیه کند.

بدترین توهین شخصیتی کره‌شمالی به ترامپ
هم اکنون بخوانید

این چهار قانونگذار اپوزیسیون که معافیت از مجازات آنها لغو شده خوزه گورا، رافائل گزمن، توماس گوانیپا و خوان پابلو گارسیا کانالز می‌باشند. دیگر قانونگذاران اپوزیسیونی که در حال حاضر با پیگیرد قانونی مواجه هستند به خاطر ترس از امنیتشان تلاش کرده‌اند تا در سفارت‌های خارجی پناهنده شوند و یا از این کشور فرار کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا