یک شهر استراتژیک در جنوب ادلب به دست ارتش سوریه افتاد/ هشدار مسکو درباره افزایش نفوذ تروریست‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پس از اینکه نیروهای “ارتش آزادسازی عفرین” ارتش ترکیه را در پایگاه نظامی “کیمار” در حومه عفرین واقع در شمال حلب با حملات هوایی و موشکی هدف قرار دادند، آنکارا نیروهای زخمی خود را با هواپیما منتقل کرد.

در پی حمله توپخانه‌ای ترکیه به روستاهای شمالی حلب ۱۵ غیرنظامی زخمی شدند، ارتش آزادسازی عفرین حملاتش به این پایگاه را آغاز کرد.

نیروهای مسلح جبهه النصره که در منطقه الراشدین واقع در غرب حلب مستقر هستند، محله‌های استان حلب را با موشک هدف قرار دادند که در جریان آن علاوه بر خسارت‌های مادی و آسیب دیدن منازل و اموال عمومی، شش غیرنظامی نیز زخمی شدند.

ارتش سوریه نیز محل پرتاب این موشک‌ها و پایگاه‌های جبهه النصره را رصد و مورد هدف قرار داد که در اثر آن سکوهای پرتاب و پایگاه‌های این گروه تروریستی منهدم شدند و خسارت‌هایی نیز به صفوف آنها وارد شد.

همچنین الکسی باکین، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد: نیروهای شورشی تلاش خود را برای گسترش مناطق تحت کنترل خود در منطقه کاهش تنش ادلب واقع در شمال غرب سوریه ادامه می‌دهند و نیروهای خود را در بخش جنوبی این منطقه جمع‌آوری می‌کنند.

وی افزود، در این راستا، گروه تروریستی هیئت تحریر الشام نیز حدود ۱۲۰ نیروی مسلح و تجهیزات نظامی مختلف از جمله خودروهای زرهی را از حومه جنوبی ادلب به خط تماس با نیروهای دولتی سوریه منتقل کرده است.

باکین گفت: نیروهای مسلح ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ عملیات هوایی در استان‌های حلب، لازقیه و ادلب اجرایی کردند.

افشاگر ویکی لیکس به یک سال حبس و ۴۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد
هم اکنون بخوانید

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از کشته شدن ۳۵ تن در درگیری‌ها میان نیروهای سوریه و گروه‌های مسلح در ادلب خبر داد.

منطقه ادلب و مناطق اطراف آن با سه میلیون سکنه از دو ماه پیش در معرض تشدید حملات هوایی و دیگر درگیری‌های خشونت‌آمیز به ویژه در حومه شمالی حماة قرار دارد.

ارتش سوریه عملیات نظامی خود را از محور جدیدی آغاز و پس از درگیری‌ها با جبهه النصره کنترل‌ بر مناطق حومه جنوبی ادلب را گسترش می‌دهد.

یگان‌های مهندسی ارتش سوریه، محله‌ها و کشتزارهای شهر استراتژیک الهبیط را به محض پاکسازی آن از وجود نیروهای جبهه‌ النصره و هم‌پیمانان آن، به دست گرفتند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه توانستند پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز با گروه‌های مسلح مستقر در حومه جنوبی ادلب به این شهر استراتژیک کنترل یابند.

به گفته این منبع، گروه‌ یورشی تحت امر سهیل الحسن ملقب به ببر وارد الهبیط شده و آن را پاکسازی کردند و پیشروی زمینی به سمت این شهر با پشتیبانی توپخانه‌ای و موشکی صورت گرفت که منجر به قطع خطوط امدادرسانی نیروهای شورشی شد.

جنگنده‌های سوریه و روسیه نیز تجهیزات نظامی جبهه النصره و خطوط امدادرسانی این گروه را منهدم کردند و درگیری‌های خشونت‌آمیز داخل الهبیط منجر به کشته شدن بیش از ۶۰ نیروی مسلح با تابعیت‌های مختلف شد.

همزمان با حملات گروه‌های مخالف به پایگاه‌های ارتش این کشور در حومه جنوبی ادلب، حملات هوایی و درگیری‌ها روز شنبه در منطقه کاهش تنش در شمال غرب سوریه ادامه یافت.

برخی از منابع اعلام کردند: گروه‌های مخالف بار دیگر بر مناطقی در حومه جنوبی ادلب پس از درگیری‌ها با ارتش سوریه کنترل یافتند.

برگزاری مراسم تاج‌گذاری امپراتور جدید ژاپن
هم اکنون بخوانید

به گفته این منابع، جنگنده‌های روسیه شهر کفرزیتا و دویر الاکراد را در حومه شمالی حماة با موشک هدف قرار دادند. در حومه شمالی لاذقیه هم ارتش سوریه دست به حملاتی زده است.

همچنین منابع مخالف اعلام کردند: گروه‌های مخالف حملاتی را به برخی پایگاه‌های ارتش در جنوب حلب آغاز کرده و توانستند پس از کنترل در برخی از مناطق پیشروی کنند.

از سوی دیگر هم منابع حامی ارتش سوریه از کنترل این ارتش بر یک شهرک و تل سکیک در جنوب ادلب خبر دادند. این ارتش همچنین یک فروند پهپاد نظامی را در جنوب ادلب رهگیری کرد.

ارتش سوریه در واکنش به نقض‌های گروه‌های مخالف مسلح و مخالفت آنها با شروط خروج نیروهای مسلح از منطقه کاهش تنش، هفته گذشته پس از آتش‌بس شکننده سه روزه تصمیم گرفت حملات خود را در ادلب از سر بگیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا