دستگیری قاچاقچی‌ بین‌المللی در تهران

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری که امروز در مقر پلیس پایتخت برگزار شد، با اشاره به عملکرد پلیس در چهار ماه سال جاری، اظهار کرد: طی این مدت ، ماموران پلیس در مجموع بالغ بر هشت تن انواع مواد مخدر را از قاچاقچیان کشف کردند که مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۳ درصدی حکایت دارد.

وی از دستگیری یک قاچاقچی بین المللی خبر داد که اقدام به هدایت هفت باند کرده بود.

رحیمی در این باره گفت: از این فرد چهار تن مواد مخدر کشف و ضبط شد که بیشترین این مواد از نوع سنتی و تریاک بوده است.

 به گفته رئیس پلیس پایتخت، این فرد طی یک ماه گذشته و پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی دستگیر شد و عملیات برای دستگیری دیگر وابستگان این قاچاقچی بین المللی در حال انجام است.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به وضعیت وقوع جرم در پایتخت اظهار کرد: در دو سال پیش تهران نرخ وقوع جرائم در کل کشور ۲۹ درصد بود یعنی ۲۹ درصد از کل جرائم کشور در تهران رخ می‌داد اما امروز این آمار به ۲۱ درصد رسیده است که این یک خیزش بزرگ در مهار جرائم است و توانستیم طی دو سال سهم تهران از وقوع جرائم کل کشور را ۹ درصد کاهش دهیم.

 رحیمی از افزایش ۴۹ درصدی کشف سوخت قاچاق نیز خبر داد و گفت: طی این مدت گروهی که اقدام به قاچاق سوخت از تهران به شرق کشور کرده بود نیز دستگیر شد.

 به گفته رحیمی، عمده سوخت‌های کشف شده قاچاق از نوع گازوئیل بوده است.

مرز چذابه از طرف عراقی موقتا بسته است
هم اکنون بخوانید

وی در مورد وضعیت وقوع سرقت نیز گفت: در مجموع ۱۳ درصد افزایش کشف سرقت در تهران را داشته‌ایم ضمن اینکه سرقت از مغازه ۱۶ درصد، سرقت از اتومبیل ۷ درصد، سرقت موتورسیکلت ۹ درصد و سرقت‌های خشن و مسلحانه نیز در مجموع سه درصد کاهش داشته است.

رحیمی درصد کشف به وقوع سرقت را ۷۲ درصد دانست و گفت: در مورد جرم تجاوز به عنف نیز ۲۶ درصد کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس پایتخت از کاهش ۲۰ درصدی تعداد جانباختگان تصادفات رانندگی و کاهش ۲۶ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: در مجموع تصادفات ما در تهران نیز طی این چهار ماه ۲۱ درصد کاهش داشته است.

ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا