استفاده از ظرفیت اساتید تفسیر حوزه‌های علمیه در طرح چهلچراغ

به گزارش  ایسنا به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام مهدی احمدی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای عالی تفسیر قرآن کریم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه آستان مقدس بانوی کرامت در سه سطح پژوهشی، آموزشی و ترویجی در حوزه قرآن کریم درحال فعالیت است، اظهار کرد: آثار قرآنی توسط پژوهشکده در طول سال‌ها کار شده و انتشار یافته است.

وی با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث در سطح عموم مردم و خادمان درحال فعالیت است، اضافه کرد: در این مرکز اتفاق دیگری که رخ داده و به‌زودی به صورت کامل رونمایی می‌شود، مرکز آموزش مجازی قرآن کریم در چهار رشته مختلف است که اکنون این سامانه فعال است و محتواهای تدریسی اساتید درحال تبدیل شدن به محتواهای مجازی است تا هر فارسی زبانی در سراسر عالم بتواند از آموزش‌های قرآنی استفاده کند و در گام‌های آینده نیز زبان‌های دیگر ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج نیز گام‌های مختلفی انجام شده است، آستان مقدس بانوی کرامت به عوان حرم اهل‌بیت(ع) باید جلوه بیشتری در حوزه امور قرآنی داشته باشد که تشکیل حلقه‌های قرآنی در شبستان‌های امام خمینی(ره) و نجمه خاتون(س) نخستین گامی است که در این راستا دنبال شده و امیدواریم در ادامه کارهای گسترده‌تری در راستای تقویت کمی و کیفیت این حلقات انجام شود.

وی از برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در اعتاب مقدس یاد کرد و گفت: در این محافل قرآنی علاوه بر تلاوت، موضوع تفهیم و تفسیر قرآن کریم نیز دنبال خواهد شد.

دست پُر آی‌‌فیلم برای نوروز ۱۴۰۱
هم اکنون بخوانید

احمدی با اشاره به اعلام آمادگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه برای مشارکت در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های قرآنی آستان مقدس بانوی کرامت گفت: استفاده از ظرفیت اساتید تفسیر در حرم مطهر به ویژه طرح چهلچراغ با محوریت چهل مسجد در نقاط مختلف شهر مقدس قم دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تلاوت‌های اذان‌گاهی نیز به صورت یکپارچه در همه اعتاب با توجه به اوضاع، نیازهای جامعه و مناسبت‌های روز به صورت مشترک دنبال خواهد شد و صدا و سیما نیز تلاوت این آیات را منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا