پاک‌آیین: تحریم ظریف محدودیت دیپلماتیک برای او ایجاد نمی‌کند

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اقدامی که آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه یک کشور مستقل انجام داد وجاهت قانونی به لحاظ قواعد بین‌المللی ندارد. جامعه جهانی به طور یک‌پارچه از ظریف حمایت کردند و این اقدام آمریکا را یا محکوم کردند یا با ادبیات دیگری آن را رد کردند و آقای ظریف کماکان به کار خود به طور معمول ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: مقبولیت آقای ظریف بعد از این تحریم‌ها حتی بیشتر از قبل شده است و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و هم‌پیمانان بیش‌تری را در رابطه با محکومیت اقدامات خلاف مقررات بین المللی آمریکا ایجاد کنیم.

این دیپلمات کشورمان در رابطه با اقدامات مقابله‌ای ایران در برابر این اقدام خلاف آمریکا خاطرنشان کرد: حتما این مساله راهکارهایی دارد چون این اقدام آمریکا مغایر با مقررات بین‌المللی و اصول دیپلماتیک است. وزارت امور خارجه و دیگر بخش‌های حقوقی کشور می‌توانند به مجامع بین‌المللی و نیز سازمان ملل در این‌باره شکایت کنند و این کار حتما از سوی وزارت امور خارجه انجام شده یا خواهد شد.

پاک‌آیین ادامه داد: فعلا مشخص نیست این تحریم به چه شکل اجرایی خواهد شد و چه ابعادی خواهد داشت و اینکه آیا با این تحریم محدودیتی برای سفر وزیر امور خارجه به سازمان ملل و حضور در نشست‌های این سازمان ایجاد خواهد شد یا خیر. به نظر آمریکا به دنبال تحت فشار قرار دادن ایران در راستای اجرای سیاست “فشار حداکثری” است.

انتهای پیام

آغاز مصاحبه آزمون جذب مترجم رسمی همزمان با هفته قوه قضاییه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا