هند از پاکستان خواست بر اقدامات جدیدش بازنگری کند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ملی‌گرای نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، طی اقدام جدیدش با لغو وضعیت ویژه ایالت کشمیر، امکان تجارت مردم خارج این ایالت را در این منطقه فراهم کرده است؛ این اقدام به گفته دولت هند، جهت نظارت بیشتر انجام گرفته است.

اسلام‌آباد در واکنش به این تصمیم پارلمان هند، مراودات تجاری بین پاکستان و هند را به حالت تعلیق درآورده است و در تازه‌ترین تنش‌زایی‌ها، امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرده که فعالیت خط قطار هند را متوقف می‌کند.

وزارت امور خارجه هند درخصوص اقدام پاکستان، اخیرا با لحنی مسالمت‌آمیز گفته است: “دولت هند، از اقدامات اعلام شده پاکستان، متاسف است و خواستار آن است که این کشور، درباره اقدامش تجدید نظر کند تا کانال‌های ارتباطات دیپلماتیک حفظ شود”.

به گفته پلیس و رهبران محلی کشمیر، در این منطقه از روز یک‌شنبه، شبکه‌های موبایل و سرویس‌های اینترنت قطع شده است و دست‌ کم ۳۰۰ نفر از سیاست‌مداران و جدایی‌طلبان جهت کنترل تظاهرات، دستگیر شده‌اند.

رهبران محلی کشمیر نیز درخصوص تصمیم مودی مبنی بر لغو وضعیت ویژه کشمیر و تقسیم این ایالت به دو ناحیه فدرالی و متعاقب آن، کنترل بیشتر دولت هند بر این منطقه، هشدار به مقابله داده‌اند.

انتهای پیام

فراخوان جنبش اسلامی قدس برای حضور و اعتکاف در مسجدالاقصی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا