رئیس دیوان محاسبات کشور: لرستان در جذب اعتبارات کند عمل کرده است

به گزارش ایسنا، عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات  کشور در شورای اداری لرستان اظهارکرد: طبق آمار دیوان محاسبات لرستان در جذب اعتبارات تخصیص یافته کند عمل کرده است.

وی با ذکر این مطلب که برخی تخصیص‌های ۹ ماه پیش در برخی موارد هنوز جذب نشده است، اضافه کرد: با این نرخ تورمی اگر این اعتبار پنج ماه پیش جذب می‌شد ۵ برابر امروز می توانستیم کارکرد داشته باشیم‌.

آذر به اعتبارات حوزه سیل لرستان اشاره کرد و افزود: اعتبارات حوزه مدیریت بحران و ماده ۱۰ و ۱۲ خارج از شمول تلقی می‌شوند و قانون هم ترک تشریفات در موارد بحران را مشخص کرده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه معاملات باید در بستر سامانه ستاد انجام شود، ادامه داد: این سامانه در برخی حوزه‌های فرهنگی مشکلاتی دارد.

آذر با اشاره به این‌که لرستان از نظر ثبت معاملات در سامانه در ردیف استان‌های متوسط است، ادامه داد: در سامانه ثبت اموال دولت نیز لرستان از استان‌های متوسط است کمااینکه این سامانه شناسایی اموال دولت، ثبت آنان را بر عهده دارد البته اموال اجاره‌ای نیز در این سامانه ثبت می‌شود چراکه ما نمی‌دانیم حکومت ما چقدر دارایی دارد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به این‌که دارایی‌های ثبت و شناسایی شده در سامانه مذکور پشتوانه اسناد دولتی هستند، ادامه داد: نقطه آسیب در دستگاه‌های اجرایی ضعف کنترل‌های داخلی است.

آذر با اشاره به اینکه گزارشاتی راجع به فاکتور سازی داریم، اظهارکرد: گاهی این فاکتور سازی به نیت خیر است اما این موارد جرم است.

وی با ذکر این مطلب که لرستان ظرفیت دانشی و علمی ناب دارد، ادامه داد: لرستان طبق ارزیابی‌های کیفیتی و علمی دیوان لرستان گنجینه غنی دانشی و دانشمندی دارد.

دوربین‌ها کدام یک از مسافران نوروزی را جریمه می‌کنند؟
هم اکنون بخوانید

آذر از ارسال گزارش حسابرسی اقتصاد مقاومتی به محضر رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: برش استانی این گزارش برای مجمع نمایندگان ارشال می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه در  گزارش  حسابرسی اقتصاد مقاومتی استان‌ها  سه رسته هستند، ادامه داد: لرستان در این حوزه در رسته مناسبی نیست  البته گزارس حسابرسی اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۷ جمع‌آوری  شده است.

آذر بر استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در دستگاها اشاره کرد و افزود: باید نظارت را در خدمت  توسعه آورد و فرماندهان توسعه مدیران اجرایی هستند و باید از مدیران به عنوان خط مقدم توسعه حفاظت کرد.

آذر با اشاره به اینکه در بخش پیشگیری فعالیت‌های آموزشی در دیوان محاسبات انجام شده است، اضافه کرد:  آسیب شناسی پرونده‌های دیوان محاسبات را انجام داده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که بیشتر تخلفات مدیران به دلیل برداشت نادرست از قوانین است.

وی با ذکر این مطلب که ۹۷ درصد مدیران کشور باشرف و پاکدست هستند، ادامه داد: برخی قوانین نیز دارای ابهام بوده و شفافیت کامل را ندارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا