ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری راهی برای ایجاد درآمد پایدار برای کشور

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری بهره گرفت، افزود: قطعا باید بتوانیم با مدیریت و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی از تمام ظرفیت‌های موجود و مقفول در کشور بهره بگیریم و از این طریق سرمایه‌های پایدار و همچنین درآمدهای پایدار ایجاد کنیم.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم ساماندهی منابع کشور آماده همکاری در این زمینه است. امروز شاهد هستیم سایر کشورها که نسبت به ما پتانسیل‌های گردشگری کمتری دارند با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی صحیح توانسته‌اند در این حوزه از ما پیشی بگیرند. کشورهای دیگر با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی صحیح توانستند میوه صنعت گردشگری را برداشت کنند و بهره سرمایه‌ای توسعه صنعت گردشگری را ببرند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به زمان حضور خود در اسپانیا به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران، گفت: در آن زمان مشاهده کردم که خدمات شهری در این کشور متناسب با ظرفیت‌های آن ارائه می‌شود. اگر ظرفیت خیابان‌های کشورهای اروپایی پایین است به جای توسعه خیابان‌هایشان تلاش می‌کنند که خودروهای خود را کوچک کنند و با این رویه و نگاه پیشرفت کردند.

الویری تاکید کرد: باید مدیریت صحیح در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار دهیم. قطعا با مدیریت صحیح و توسعه گردشگری می‌توانیم این صنعت را به درآمد پایدار کشور بدل کنیم. درآمدی که می‌توانیم روی آن حساب باز کنیم.

انتهای پیام

هشدار هواشناسی نسبت به تداوم بارش باران+ نقشه مناطق پرخطر و توصیه‌های کشاورزی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 9 =

دکمه بازگشت به بالا