کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تا اواخر پاییز درباره استیضاح ترامپ تصمیم می‌گیرد

به گزارش ایسنا، جرالد نادلر، رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه “ام اس ان بی سی” گفت، نزدیک‌ترین زمانی که دموکرات‌ها استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را بررسی خواهند کرد، اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی خواهد بود و انتخابات پیش رو در آمریکا او را در روند بررسی این طرح تحت فشار قرار نخواهد داد.

او در این باره گفت: نمی‌توانیم بگذاریم زمانبندی انتخابات به ما بگوید چه کنیم. من فکر می‌کنم احتمالا تصمیمات قضایی را تا پایان ماه اکتبر خواهیم گرفت. در ماه سپتامبر و اکتبر جلسات استماعی خواهیم داشت که از روند دادگاه مستقل خواهند بود و طی پاییز انجام خواهند شد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در همین حال کمیته نادلر دادخواستی برای یک قاضی فدرال صادر کرده و خواستار دسترسی به شهادت رابرت مولر، بازرس ویژه سابق رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در برابر هیئت منصفه شده است و در حال بررسی شکایت از دان مک‌گان، مشاور سابق کاخ سفید به اتهام اهانت به کنگره و نادیده گرفتن احضارش به درخواست کاخ سفید است.

کمیته نادلر در حال انجام تحقیقات درباره احتمال ایجاد مانع در مسیر اجرای عدالت از سوی ترامپ در تحقیقات مولر است. با این حال ویلیام بار، دادستان کل آمریکا پرونده اتهام ایجاد مانع در مسیر اجرای عدالت را علیه ترامپ پیگیری نکرده است.

نادلر اظهار کرد که پیش از بررسی و پیش‌برد طرح استیضاح ترامپ، کمیته‌اش باید بتواند ثابت کند که ترامپ مرتکب جرمی قابل استیضاح شده و این جرایم به سرحد جرایم قابل استیضاح جدی نزدیک هستند. او همچنین تاکید کرد که شرط سوم برای پیش‌برد طرح استیضاح، حمایت مردم آمریکا از آن است.

بیانیه مشترک واشنگتن و ۴ کشور اروپایی در دهمین سالگرد بحران سوریه
هم اکنون بخوانید

وی افزود” ما اکنون در حال انجام تحقیقات درباره استیضاح هستیم. این اقدام می‌تواند به استیضاح یا گزینه‌ای دیگر بینجامد.

کمیته نادلر برای پیش‌برد طرح استیضاح به ۲۱ رای مثبت نیازمند است.

۱۱۸ تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفته‌اند که از استیضاح ترامپ حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا