تسهیلات لیزینگ ۷۰ درصدی برای محصولات دانش‌بنیان صنعت هوایی از سوی صندوق نوآوری

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در اختتامیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما با تاکید بر این که میانگین عمر ناوگان هوایی کشور بالا است، افزود: در حال حاضر ۱۶۰ تا ۲۰۰ هواپیمای عملیاتی داریم که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، ضمن آن که هر هواپیما در طول عمر مفید خود ۲ تا ۵ برابر قیمت تمام شده آن هزینه تعمیر و نگهداری دارد.

وی با بیان این که این اعداد نشان‌دهنده بازار مناسب برای شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما است، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور ضرورت بومی‌سازی خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما را دو چندان کرده است و این زمینه مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه خواهد بود.

ملکی فر با تاکید بر این که در نقشه جامع علمی کشور، حوزه هوا و فضا در صدر اولویت‌های این نقشه قرار دارد، خاطر نشان کرد: بر این اساس با همکاری نهادهایی چون معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و انجمن هواپیمایی اقدام به برگزاری این رویداد دو روزه کردیم که در طی آن نیازهای فناورانه هفت شرکت فعال در حوزه تعمیر و نگهداری معرفی شد.

معاون توسعه صندوق توسعه نوآوری با بیان این که ۲۵ شرکت دانش‌بنیان نیز دستاوردهای خود را در این حوزه عرضه کردند، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن سه شرکت فعال در حوزه صنعت هوایی نیازهای خود را با ذکر جزئیات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه کردند.

ملکی فر برگزاری ۱۳۵ نشست و مذاکره تجاری، برگزاری نشست چالش‌های صنعت هوایی و استاندارد هوایی را از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این رویداد عنوان کرد.

توزیع گوشت قرمز منجمد در سامانه ستکاوا
هم اکنون بخوانید

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این‌که در این مدت کوتاه ۲۷۶ میلیارد تومان درخواست تسهیلات از سوی شرکت‌های هوایی به این صندوق ارائه شده است، تصریح کرد: با برگزاری این رویداد تاکنون بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان توافق‌نامه میان شرکت‌های دانش بنیان و طرف تقاضا منعقد شده است.

به گفته وی، حجم قراردادهای این رویداد دو روزه تکمیل نشده است.

ملکی فر مهمترین گلوگاه توسعه صنعت هوایی را اخذ استانداردها ذکر و اظهار کرد: ما به منظور حمایت از این شرکت‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان حمایت از شرکت‌های متقاضی دریافت استاندارد پارت ۲۱ را در نظر گرفته‌ایم.

وی همچنین از اعطای تسهیلات لیزینگ به شرکت‌های فعال در حوزه صنعت هوایی خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات ترجیحی لیزینگ تا ۷۰ درصد مبلغ قرارداد فروش محصولات دانش بنیان با نرخ ۹ درصد در نظر گرفته شده است.

وی حمایت بلاعوض از دریافت استاندارد، حمایت بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی معتبر را از دیگر حمایت‌های این صندوق برای شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =

دکمه بازگشت به بالا