اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی و جبران خسارت‌های زلزله مسجدسلیمان

به گزارش ایسنا، این مبلغ شامل کمک‌های بلاعوض جهت احداث یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۱۲۰ میلیون ریال، ۹۳ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال، تعمیر واحدهای مسکونی شهر و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۵۰ میلیون ریال، تأمین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۵۰ میلیون ریال و همچنین کمک هزینه اسکان واحدهای مسکونی شهری و روستایی، هزینه‌های پشتیبانی و ارایه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری و آماده‌سازی زمین جهت جابجایی واحدهای در معرض خطر شهری است.

همچنین مبلغ ۲ هزار و ۹۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی با کارمزد ۵ درصد در مناطق شهری و ۴ درصد در مناطق روستایی برای بازسازی یک هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی و همچنین تعمیر واحد اماکن مسکونی شهری و روستایی و تجاری و تأمین لوازم معیشتی واحد مسکونی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارات ناشی از زلزله شهرستان مسجدسلیمان به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود.

تخصیص اعتبار به پروژه ملی بررسی سیلاب های کشور

هیات وزیران همچنین  با توجه به آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی وقوع سیل سال جاری و به منظور انجام مطالعات برای کاهش این بلایای طبیعی انجام «پروژه‌ ملی بررسی سیلاب‌های کشور» را به دانشگاه تهران محول کرد.

موافقت‌نامه گمرکی بین ایران و کشورهای عضو اکو امضا می‌شود

هیات دولت با توجه به اهمیت هماهنگی در مناسبات گمرکی برای توسعه تجارت خارجی و تأمین اهداف اقتصادی کشور با انعقاد موافقت‌نامه گمرکی بین ایران و دولت‌های سازمان همکاری اقتصادی (اکو) موافقت کرد.

آیت‌الله ری‌شهری را به حق می‌توان احیاگر حدیث در دوره معاصر دانست
هم اکنون بخوانید

مجوز امضای موقت پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین ایران و اوکراین صادر شد

با تصویب هیات دولت، وزارت راه و شهرسازی مجاز است نسبت به امضای موقت پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت اوکراین اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

تصویب لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین ایران و شورای فدرال سوئیس

هیات وزیران در ادامه جلسه، ضمن تصویب لایحه «موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس» اجازه مبادله اسناد آن را صادر کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا