واعظی: روابط و همکاری‌های تهران

به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری روز شنبه در حاشیه دیدار با “شاهین مصطفی‌یف” وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، در گفت‌وگویی به برگزاری اجلاس سه‌جانبه سران سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه هفته آینده در سوچی روسیه اشاره و تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این نشست همکاری‌های سه کشور در ابعاد مختلف به‌ویژه حجم روابط بین سه کشور بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه با اتصال راه‌آهن آستارا – آستارا و ایجاد ترمینال در خاک ایران، فعالیت در کریدور شمال – جنوب گسترش یافته است. امیدوارم با تکمیل این کریدور از طریق عملیاتی شدن خط آهن رشت – آستارا، اتصال برق سه کشور به یکدیگر، ارتقای همکاری‌های گمرکی و افزایش حجم روابط تجاری، ورزشی و گردشگری که از اهداف مهم نشست سوچی است، شاهد گسترش همکاری هرچه بیشتر سه کشور همسایه باشیم.

وی با اشاره به روابط همه‌جانبه تهران – باکو و همچنین افزایش بیش از دوبرابری مبادلات تجاری دو کشور نسبت به سال گذشته، افزود: تهران و باکو در زمینه‌های داروسازی، خودروسازی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، مسایل منطقه‌ای و همکاری‌های مرزی همکاری‌های بسیار خوبی دارند.

واعظی گفت: برگزاری ۱۲ دیدار دوجانبه بین روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی پنج سال گذشته نشانگر پایه‌ریزی روابط مناسب بین دو کشور است.
واعظی همچنین از جمهوری آذربایجان به دلیل نجات خدمه کشتی ایرانی “شباهنگ” در دریای خزر و کمک‌های انجام شده قدردانی کرد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از گسترش روابط و اعتماد متقابل بین دو دولت و دو ملت، بر ضرورت افزایش و تقویت این پیوندها و دوستی‌ها تاکید کرد و گفت: تحریم و فشارهای آمریکا تاثیری بر گسترش روابط دو کشور نداشته است.

ابلاغ الکترونیکی کلیه اوراق مالیاتی از ابتدای شهریور
هم اکنون بخوانید

مصطفی‌یف با اشاره به افزایش دوبرابری حجم مبادلات بین دو کشور نسبت به سال گذشته، گفت: حضور شرکت‌های ایرانی در آذربایجان افزایش قابل‌توجهی داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا