تخیلات مقام‌های آمریکایی آنها را با اشتباه روبرو ساخته است


تخیلات مقام‌های آمریکایی آنها را با اشتباه روبرو ساخته است

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه تحریم ظریف را اقدامی در راستای مصرف تبلیغات داخلی درآمریکا و خوراک انتخاباتی توصیف کرد و گفت: تخیلات مقامات آمریکایی آنها را با اشتباه روبرو ساخته است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، در مصاحبه با اعتماد نو به نقل از برنامه رویداد رادیو گفت وگو اظهار داشت: ما با مسئولان کشوری نظیر ایالات متحده روبرو هستیم که در این مقطع زمانی اقداتی غیر عقلانی انجام دادند و افکار عمومی مردم دنیا چنین وضعیتی را نمی پذیرد.

وی ادامه داد: آمریکا همزمان وزیر خارجه کشورمان را تحریم کرده و متقابلا ادعای مذاکره با جمهوری اسلامی را دارد و حتی اگر قرار بر مذاکره می بود، وزیر امور خارجه شخص اول برای این کار شناخته می شد.

مهمانپرست با اشاره به اینکه امروز هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی آمادگی مذاکره با مقامات آمریکایی را ندارند، گفت: اتحادیه اروپا و مقامات این اتحادیه به صورت جداگانه این تحریم را رد کرده اند و هر کشوری در عرصه بین الملل فعالیت دارد، می داند این اقدام امریکا نوعی لجبازی است و هیچ منطق و اساس بین المللی ندارد.»

این دیپلمات با سابقه کشورمان تحریم ظریف را اقدامی در راستای مصرف تبلیغات داخلی در امریکا و خوراک انتخاباتی توصیف کرد و افزود: تیم ترامپ از اینکه در سیاست‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی شکست خورده و طرح های خاورمیانه ایشان نتیجه نداده، نوعی عکس العمل غیر منطقی نشان دادند.

وی یادآور شد: آمریکا قبل از این تحریم، در ادعایی جالب، اعلام کرد به وزیر خارجه کشورمان ویزا نمی دهد؛ این در حالی است که محل اجلاس های سازمان ملل در آمریکاست ولی بدین معنا نیست که مالکیت این نهاد در اختیار ایالات متحده است. چنانچه اگر آمریکا لیاقت برگزاری چنین اجلاس هایی را ندارد، بایستی محل سازمان ملل را تغییر دهند.

تسریع در نهایی‌سازی سند همکاری‌های جامع تهران-آنکارا و ارتقای همکاری‌های دوجانبه
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: تخیلات مقامات آمریکایی آنها را با اشتباه روبرو ساخته و تصور می کنند جمهوری اسلامی نیز همچون کشورهای وابسته، نظرات تهدید آمیز آمریکایی ها را می پذیرد.

مهمانپرست با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت برای تردد ظریف در مجامع بین المللی اقدامی غیر قانونی است، افزود: ما با افرادی عاقل در امریکا روبرو نیستیم و بعید می دانم بیش از این بخواهند خود را مورد تمسخر دیگران قرار دهند ولی هرگونه اقدام دیگر نشان دهنده اوج بی سیاستی و رفتارهای بی منطق از سوی مقامات آمریکایی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا