از «فتح تهران» تا قول مدیرعامل صندوق احیاء

به گزارش ایسنا، همزمان با صد و دهمین سالروز واقعه فتح تهران، تابلوی “فتح تهران” با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، اردشیر صالح پور پژوهشگر و مؤلف کتاب “فتح طهران”، اکبر ثبوت – تاریخدان-، مهدی سیف – رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران – ، امیر رضا شریف‌نیا مدیر مجموعه نیاوران، جمعی از اصحاب رسانه و گروه تهرانگردی ۱۱ مرداد ماه در کاخ اختصاصی این مجموعه بازنمایی شد.

این اثر هنری شاخص، جمعی از مشروطه خواهان را هنگام فتح تهران در ۲۲ تیر ۱۲۸۸ در برابر ورودی مجلس به تصویر کشیده و اردشیر صالح پور در این بازدید به روایت واقعه تاریخی فتح تهران و تفسیر این اثر پرداخت.

تابلوی “فتح تهران” به بهانه بزرگداشت واقعه فتح تهران و مشروطه تا چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) در معرض نمایش است و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجموعه نیاوران مراجعه کنند، مجموعه تا ساعت ۱۹ فعال است.  

در هم‌افزایی با رسانه‌ها ظرفیت‌های تاریخی هر منطقه اطلاع‌رسانی می‌شود

همچنین در تهرانگردی روز گذشته این عضو شورای شهر تهران، هادی میرزایی – مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی – نیز در بازدید از موزه بانک ملّی ایران، بانک تجارت، مسجد امام خمینی(ره)، مقبره آقا شیخ هادی نجم‌آبادی، خانه اتحادیه، میدان حسن‌آباد و مزار ملک المتکلمین حضور داشت.

میرزائی، در این بازدید با اشاره به اینکه میراث فرهنگی ثروتی برای نسل‌هاست، گفت:  امروز احیای بناهای تاریخی یکی از اولویت­های مهم برای حفظ هویت شهری و حافظه دیرینه برجای مانده در این مراکز انسانی است.

او با اشاره به این‌که صندوق احیاء در نظر دارد تا با حفظ اصالت و شأن ابنیه تاریخی پایتخت، این بناها را به مراکز دارای کارکرد مناسب نظیر مرکز فعالیت های فرهنگی، تبدیل کند، افزود: در حوزه احیای بناهای تاریخی، سعی شده با هم‌افزایی بیشتر با رسانه‌ها به نحوی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شود تا به شکل فراگیر و گسترده‌تر ظرفیت‌های هر منطقه اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام

باز هم پای انسان در میان است...
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا