ایجاد بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از محل منابع اشتغال روستایی در کشور

به گزارش ایسنا، محمد امید در نشست با دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای گچساران و باشت، افزود: نظام جمهوری اسلامی در روستاها از ابتدا اقدامات مهمی انجام داده است.

وی بیان کرد: در ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور زیرس روستایی آب، بهداشت، راه، گاز و ارتباطات ما بالای ۹۰ درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: زیر ساختهایی مانند برق در ۶۲ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار در کشوربه ۸۴ درصد رسیده است.

امید عنوان کرد: علی رغم خدمات خوب جمعیت روستایی در کشور کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در اول انقلاب اسلامی بالغ بر ۶۵ درصد از جمعیت ما در روستاها زندگی می کردند ولی در حال حاضر این میزان به ۲۵ درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم ظرفیت اشتغال را در روستاها به خوبی اجرا کنیم.

امید با اشاره به اینکه۳۰ درصد از روستاهای کشور تا کنون به شهر تبدیل شده اند بیان کرد: ما تخلیه روستاها را در کشور شاهد بودیم و دولت نیز بحث اشتغال روستایی را در کشور کلید زده است.

وی افزود: در سال ۹۷ در راستای ایجاد اشتغال روستایی  ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ویژه اشتغال روستائیان اختصاص داده شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: که این میزان با تجمع بانکی بالغ بر ۱۸ هزارمیلیارد تومان است که تا کنون ۱۳ هزار میلیارد تومان آن آزاد سازی شده و از این میزان نیز بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان پرداخت گردیده است.

عزم جدی آموزش و پرورش در شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی
هم اکنون بخوانید

امید اضافه کرد: در حال حاضر در کشور اشتغال روستایی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: پیش بینی می شود با وجود این میزان اعتبارنرخ اشتغال روستایی ۳ درصد و اشتغال کشور نیز ۱ درصد کاهش پیدا کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: با وجود این خدمات ارزنده مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور رخ داده است.

امید عنوان کرد: تسهیلات اشتغال روستایی با سود چهار تا ۶ درصد با بازپرداخت ۹ ساله در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال ۹۷ در کشور از ۲۳۰ واحد بوم گردی به ۱۸۵۰ واحد رسیده ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ از محل منابع اشتغال روستایی بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

امید بیان کرد: اگر بتوانیم کل اعتبارات عنوان شده را در سالجاری جذب کنیم می توانیم امسال نیز   ۱۵۰ هزار فرصت شغلی روستایی ایجاد کنیم.

وی گفت: در مجموع در چند سال اخیر از وجود تشکیل دهیاری ها  ۲۰ هرار میلیارد تومان به دهیاریها  کمک شده که از این میزان ۱۷ هزار میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: دهیاریها تجربه موفق در روستاها بوده به طوریکه آنها می توانند مسائل روستاها را پیگیری کنند.

امید اضافه کرد: در خصوص بیمه دهیاریها گام های خوبی برداشته شده و طرح آن نیز در هیأت دولت مطرح گردیده است.

وی گفت: در کشور ۳۶ هزار مجموعه دهیاری فعالیت دارد.

خدشه به امنیت خط قرمز دستگاه قضا است
هم اکنون بخوانید

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای منابع روستاها در کشور پیش بینی گردیده اشت.

به گزارش ایسنا، نشست دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای گچساران و باشت با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در سالن فرمانداری دوگنبدان برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =

دکمه بازگشت به بالا