اشغال‌زایی ۱۰ هزار نفری درپی بهره‌برداری از پروژه‌های مس سونگون و آلومینای سراب

به گزارش ایسنا، محمد وحدتی هلان در جلسه شورای اداری و افتتاح طرح‌های زیربنایی و اقتصادی استان با اشاره به مشکلات کارآفرینان استان اظهار کرد: کارآفرینان  آذربایجان‌شرقی توان نقش‌آفرینی در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را داشته و نه تنها اقتصاد تبریز، بلکه توانایی نجات اقتصاد کشور را دارند، به شرطی که بسترها آماده شده و مشکلاتشان مرتفع شود.

وی به موانع موجود پیش‌روی رونق تولید داخلی اشاره و اظهار کرد: هستند تولیدکننده‌ه‌ای می‌خواهد  مرکزی در شهرک‌های صنعتی دایر کند، اما با کمبود برق روبه رو می‌شوند.

وحدتی با اشاره به مشکلات راه‌های ارتباطی استان، افزود: امروز راه ارتباطی بیش از ۵۰ درصد روستاها از بین رفته است؛ جاده تبریز مرند به جلفا نیز به مدت چندین سال ناتمام مانده، در حالی که این جاده، راه ارتباطی ایران و خطه آذربایجان به اروپا بوده و بسیاری از کشورهای آسیایی را به اروپا متصل می‌کند؛ خواستاریم دستورات لازم جهت اتمام سریع این پروژه داده شود.

وی خطاب به رییس جمهوری افزود: در اردیبهشت سال ۹۷ در آذربایجان‌شرقی فرمودید که پروژه راه‌آهن میانه بستان‌آباد تبریز در روزهای آتی از میانه تا بستان‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد، اما متاسفانه انجام نشد. برای این پروژه حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ناتمام ماندن آن دور از انصاف است، از این‌رو دستور دهید تا در هفته دولت به بهره برداری برسد.

نماینده مردم بستان آباد با بیان این‌که در قرن ۲۱ بسیاری از روستاها و قسمت هایی از شهرهای استان آنتن‌دهی تلفن همراه ندارد، افزود: این موضوع معضل بزرگی است و خواستاریم دستورات لازم از سوی رییس جمهوری جهت حل سریع این مشکل داده شود.

دولت اقدام به خرید تضمینی پیاز کشاورزان کند
هم اکنون بخوانید

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه به پروژه فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شد و افزود: این فرودگاه محل گذر مسافران خارجی و داخلی است، اما ناتمام مانده است.

وی به وضعیت برخی سدهای استان نیز اشاره و اظهار کرد: در بسیاری از سدهای استان از جمله سد آیدوموش میانه، سد هشترود، سد کلقان بستان‌آباد، آب جمع شده، در حالی که مردم بی‌آب هستند، از این‌رو خواستاریم دستورات لازم جهت بهره‌مندی مردم و کشاورزان از آن صادر شود.

به گزارش ایسنا، جلسه شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری و جمعی از هیات دولت در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شده و همچنین نمایشگاه بین‌المللی فرش تبریز و پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان نیز افتتاح شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا