لزوم شکل‌گیری مدیریت یکپارچه شهری و تأمین منابع پایدار برای شهرها

به گزارش ایسنا، ابراهیم امینی در جلسه مشترک فرمانداری شمیرانات و اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات و مسائل زیربنایی در محدوده شمیرانات وجود دارد ولی باید به این نکته توجه کنیم که یکی از مشکلات اساسی در کشور مدیریت است که به‌صورت بخشی‌نگری انجام می‌شود. بی‌تردید باید کلان نگری در مدیریت مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز کشور همانند خشک شدن دریاچه ارومیه که به دلیل حفر بی‌رویه چاه‌ها و خالی شدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی بوده است،براساس همین بخشی‌نگری‌ها روی داده است.

امینی ادامه داد: دو مسئله برای مدیریت شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ یکی مدیریت یکپارچه شهری و دیگری درآمد پایدار شهرداری‌ها. در حال حاضر مدیریت یکپارچه شهری در تهران که پایتخت و نماد ایران اسلامی است، شکل نگرفته است.

وی تأکید کرد: فلسفه شکل‌گیری فرمانداری‌ها چیست؟ امروز که شهر تهران با ری و تجریش متصل شده و براساس تصمیمات کشوری هر یک از آن‌ها فرمانداران مجزا دارند آیا نیازی به این فرمانداری‌های مجزا وجود دارد؟ این موضوع باید توسط کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر شکل‌گیری مدیریت شهر در بسیاری از کلان‌شهرهای دنیا گفت: بحث مدیریت یکپارچه شهر از بهداشت و درمان تا مدیریت آب، گاز و برق در دنیا همه زیر نظر مدیریت شهری است و این گونه نیست که برخی از این موارد در دست شهرداری و برخی دیگر در دست دولت باشد. بخشی از مشکلات ما به دلیل نبود مدیریت شهری است.

نتایج اولیه آزمون ارشد این هفته اعلام می‌شود
هم اکنون بخوانید

امینی در پایان اظهارکرد: در حوزه درآمدهای پایدار نیز باید منابع شهرداری‌ها از محل درآمدهای پایدار تأمین شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا