تعقیب قضایی افراد و مراجعی که از اجرای حکم پدیده تمرد کنند

به گزارش ایسنا، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خصوص ضمانت‌های اجرای رای دادگاه در پرونده پدیده، بیان کرد: مالکان و سهامداران شرکت، مردم و همه کسانی که به نحوی ذینفع بودند اکنون سهامدار شدند و تقاضای ما از سهامداران این است که همکاری بایسته‌ای را با اجرای احکام داشته باشند تا هر چه سریع‌تر قدم های موثرمان را در جهت اجرای حکم برداریم و در خصوص پرونده به آنچه که از طریق دادگستری اطلاع رسانی می‌شد به آن توجه داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برخی از افراد برای اینکه مردم را نگران کنند و به مردم و شرکت صدمه وارد نمایند، موج‌هایی را ایجاد می‌کنند. لذا استدعا دارم سهامداران برای حفظ منافع خودشان به اطلاع رسانی که از دادگستری انجام می‌شود توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضمانت‌های اجرای حکم پرونده پدیده، اظهار کرد: در رای دادگاه پیش بینی شده که همه افراد ذی سمت از مراجع استانی و کشوری برای اجرای صحیح و مطلوب رای با اجرای احکام باید همکاری کنند.

صادقی با بیان اینکه اجرای احکام به عنوان محور اجرای حکم، اقدامات و مکاتبات خود را انجام داده است گفت: جلسات لازم نیز از فردا به صورت جدی با سهامداران عمده و مجموعه‌هایی که باید همکاری‌های لازم را اعمال کنند، برگزار می‌شود. در درجه اول توقعمان این است که این همکاری‌ها معمول شود و بتوانیم رای را به نحو مطلوبی اجرا کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، تصریح کرد: اگر احیانا فرد یا افرادی و یا مراجعی کوتاهی کنند و از اجرای دستورات مقام قضایی تمرد نمایند مطمئنا تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

وزیر نفت: بازارهای جدیدی در امریکای لاتین برای صادرات نفت و فراورده‌های آن توافق شد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: همانطور که صدور رای با سرعت خوبی انجام شد، اجرای رای نیز با سرعت خوبی انجام خواهد شد.

صادقی با اشاره به برگزاری جلسه با سهامداران عمده اظهار کرد: از بانک‌ها و مراجع دیگری که به هر شکلی دخیل هستند و همکاری آن‌ها در مرحله اجرا موثر است دعوت شده است تا به یک جمع بندی خوبی برسند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی افزود: به آقای صفری که دادیار مسئول اجرای این حکم است عرض کردم که آنچه را که الان برای هماهنگی نیاز دارید این است که همه مسئولان و مراجع ذیربط با شما برای اجرای حکم هماهنگ باشند و اکنون هیچ شخص و مرجعی حق اظهارنظر و اعتراض نسبت به رای را ندارد؛ چراکه رای قطعی است و اکنون در مرحله اجراست، بنابراین در مرحله اجرا افراد، اشخاص و مراجع باید هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص تعیین سقف زمانی برای تشکیل مجمع عمومی در شرکت پدیده، اذعان کرد: اکنون ما تصمیم گیرنده اصلی نیستیم و آن چه را که ما تعقیب می‌کنیم این است که حکم با سرعت و نحوه بهتری اجرا شود.

صادقی در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه دادستانی جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی در شرکت پدیده، گفت: از باب پیشگیری، زمانی که از مدعیان دروغین سلب مالکیت و امتیاز شد و در اختیار مالکان و سهامداران واقعی قرار گرفت، بهترین پیشگیری همین قدمی بود که انجام شد، به این معنا که هیچکس نسبت به مال و منافع خودش آن تدابیر لازم را که باید اتخاذ کند از آن غفلت نخواهد کرد، لذا این بهترین پیشگیری است.

برنج‌های وارداتی از هفته آینده ترخیص می‌شود/ توزیع پس از فصل برداشت داخلی
هم اکنون بخوانید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: معتقدیم اگر رای را خوب اجرا کنیم می‌تواند بهترین عامل برای پیشگیری از اتفاقات آینده باشد، البته دستگاه‌های نظارتی باید مواظبت و نظارت بایسته خود را اعمال کنند و کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند این یک عبرتی باشد تا در تصمیمات خود دقت‌های لازم را داشته باشند.

وی در پایان در خصوص ورود دادستانی به موضوع تخلفات احتمالی مسئولان در پرونده پدیده، بیان کرد: ذیل دادنامه‌ دادگاه دادسرا مکلف شده است که مراجع و اشخاصی که به نحوی در وقوع این جرم معاونت، مباشرت و مشارکت کردند و تقصیر یا قصوری داشتند باید ورود کنند و تحقیقات لازم را انجام دهند و پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال نمایند.

صادقی افزود: ما از قبل اقدامات خوبی را داشتیم و مدارک را جمع آوری کردیم، بعد از این تکلیف که دادگاه بر عهده دادستانی و دادسرا گذاشته به صورت جدی کار را آغاز کردیم و ان‌شاءلله در فاصله مناسبی پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا