۲۷ کشته و زخمی در حمله به دفتر شریک انتخاباتی اشرف غنی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: در پی وقوع انفجار در مسیر نزدیک به دانشگاه غالب، دو غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

به گفته سخنگوی وزارت کشور افغانستان، این انفجار همچنین به زخمی شدن ۲۵ تن دیگر منجر شد.

پس از وقوع این انفجار، افراد مسلح ساختمانی را که متعلق به دفتر حزب روند سبز است، هدف تیراندازی قرار دادند که در پی این حمله، امرالله صالح، شریک انتخاباتی محمد اشرف غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، زخمی شد. جراحت او جدی گزارش نشده است. صالح، وزیر کشور پیشین و رئیس سابق اطلاعات افغانستان و کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری این کشور در انتخابات پیش‌رو است.

رئیس‌جمهوری افغانستان گفت، صالح از این «حمله پیچیده» جان سالم به در برده است. اشرف غنی «دشمنان دولت» را عامل حمله دانسته و آن را ناکام خوانده است.

وزارت کشور اعلام کرد، مهاجمان کشته شده و درگیری پایان یافته است. گفته می‌شود مهاجمان چهار تن بوده‌اند.

حزب روند سبز افغانستان با انتشار عکس‌هایی از امرالله صالح در توئیتر نوشته است که حال صالح خوب است اما چندین نفر از اعضای این حزب زخمی و کشته شده‌اند. در این عکس‌ها به نظر می‌رسد بازوی راست آقای صالح زخم برداشته است.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد، یک زن از جمله کشته‌های این رویداد است و زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این حمله واکنش‌هایی در پی داشته است؛ رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان و از نامزدهای ریاست‌جمهوری آن را تروریستی خوانده است.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز با انتشار عکسی مشترک با امرالله صالح در توئیتر نوشت، از این آقای صالح از این حمله جان سالم به در برده، خوشحال است.

ویدئو / انتخابات آمریکا؛ تداوم پیشتازی بایدن و کاهش امیدواری ترامپ
هم اکنون بخوانید

همچنین عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان در واکنش به این حمله نوشته است: حمله تروریستی به دفتر روند سبز مربوط به برادر ما آقای امرالله صالح اوج ضدیت و ترس دشمنان کشور را از روند مردم سالاری به نمایش گذاشت.

محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی و از رقیبان اشرف غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری هم در واکنش به این رویداد در توئیتی نوشته است: حمله تروریستی امروز را علیه دوست و همکار عزیزم جناب امرالله صالح و همکاران محترمشان به شدت تقبیح کرده و آن را حمله‌ای بر همه ما می‌پنداریم.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا