برکناری مدیر اطلاعات ملی آمریکا/ ترامپ جایگزین کوتس را معرفی کرد

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر تائید کرده‌ است که دَن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تا ۱۵ اوت از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت که قصد دارد جان راتکلیف، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان را نامزد این پست کند.

پیش از این شماری از رسانه‌های ایالات متحده احتمال کناره‌گیری کوتس را مطرح کرده بودند. روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع مطلع خبر داده بود که دن کوتس، طی روزهای آینده از مقام خود استعفا می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز از راتکلیف به‌عنوان نامزد مورد نظر ترامپ برای اداره اطلاعات ملی نام برده بودند.

دن کوتس از سال ۲۰۱۷ مدیر اطلاعات ملی آمریکا است؛ اداره‌ای که در رأس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده یعنی مجموعه‌ای از نهادها و آژانس‌ها، از سی‌آی‌ای و آژانس اطلاعات دفاعی تا شاخه اطلاعاتی پلیس فدرال آمریکا قرار دارد.

کوتس به داشتن رویکرد سرسختانه در قبال روسیه شهره است. او زمستان سال گذشته در گزارشی به مجلس سنا گفته بود تهدیدهای امنیتی علیه آمریکا و متحدانش دامنه و تنوع بیشتری پیدا خواهند کرد و چین و روسیه در این تهدیدها نقش مهمی خواهند داشت.

او در عین حال در نشستی در سنا گفته بود احتمال بسیار کمی دارد که کره شمالی تن به خلع سلاح هسته‌ای خود بدهد. ترامپ که تاکنون سه بار با رهبر کره شمالی دیدار کرده، از کیم جونگ‌اون ستایش کرده و می‌گوید اطمینان دارد کیم جونگ‌اون به قول‌هایی که به داده پایبند خواهد ماند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی و خبرگزاری‌های بین‌المللی مواضع دن کوتس و دونالد ترامپ در موارد مختلف با هم در تضاد هستند و نظرات آن‌ها نیز گاه در تناقض با نظر دیگری بیان شده‌است.

شهادت ۳ فلسطینی در کرانه باختری
هم اکنون بخوانید

گفته می‌شود جان راتکلیف که ترامپ او را به‌عنوان نامزد جدید این پست معرفی کرده، قانون‌گذاری نزدیک و متحد رئیس‌جمهوری آمریکا است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا از سوی رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود و این انتخاب باید به تائید سنا برسد. اکثریت سنای آمریکا در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا