ابراهیمی: ادعای برایان هوک در مورد عدم تحریم غذا و دارو دروغ آشکار است

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به گفته برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: البته آقای ترامپ و پمپئو هم بارها اشاره کرده‌اند که غذا و دارو را تحریم نکرده‌ایم اما نکته اینجاست که وقتی آنها اجازه مبادلات پولی را به ما نمی‌دهند، عملا اجازه صادر یا واردکردن نهاده‌های دامی و دارو را نداریم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: می‌توان گفت تحریم‌های اعمال شده برخلاف آنچه که آمریکا می‌گوید خطاب به دولت ایران نیست. اصل فشار تحریم‌ها را مردم تحمل می‌کنند. این موضع جدید آقای هوک هم کاملا یک دروغ آشکار است که البته برای تشویش اذهان و افکار عمومی است.

نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به اهداف آمریکا از تحریم اقتصادی اظهار کرد: همه می‌دانند که وقتی آمریکا برای کشوری محدودیت‌هایی اعمال می‌کنند، چرخ اقتصاد آن کشور را دچار مشکل می‌کند. مردم عادی نیز از ارکان جدی این چرخ هستد. با این اوصاف می‌توان گفت که این اظهار نظر در خصوص عدم تحریم مواد غذایی و دارویی در زمره سایر اظهار نظرهای دروغ سردمداران آمریکا است.

وی در پایان ادعای عدم تحریم غذا و دارو را غیرقابل باور دانست و گفت: وقتی ما اجازه تبادل مالی نداریم، چطور باید دارو یا غذا وارد کنیم؟ از نظر بنده ادعای آقای هوک کذب محض است.

انتهای پیام

عرضه ۶.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ و ۵۰۰ تومانی به بازار در ۴۰ روز اخیر
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا