تصویب کلیات اساسنامه شرکت ملی گاز در کمیسیون انرژی

علی بختیار در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کلیات اساسنامه شرکت ملی گاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون رسید. قرار شد جزئیات این اساسنامه در جلسه بعدی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز شرکت ملی گاز صرفا وظیفه انتقال و توزیع گاز را بر عهده دارد و مسئول توسعه و تولید بر عهده شرکت ملی نفت است که اشکالاتی در این زمینه وجود دارد. در این سال‌ها بخش صادرات گاز مغفول واقع شده است؛ در حالی که ایران یکی از بزرگ ترین کشور های تولید کننده بوده و دارای بزرگ ترین میادین گازی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر باید باتوجه به منابع گازی ایران بحث صادرات گاز مورد توجه بیشتری قرار گیرد که در این سال‌ها این گونه نبوده است. در اساسنامه تهیه شده آمده است که شرکت ملی گاز به بخش بالادستی یعنی تولید و صادرات گاز نیز ورود پیدا کند. به عنوان مثال میدان گازی فرزاد که یکی از میادین مشترک بین ایران و عربستان است باید توسعه یابد که شرکت ملی گاز باید به ان ورود پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر اختلافاتی بین شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز در تحویل گاز وجود دارد که این اساسنامه آن را برطرف می کند. هم چنین در این اساسنامه با یکپارچگی ایجاد شده بهبود عملکرد پالایش و تولید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بازگشت سرمایه‌گذاری‌ انجام شده در کوتاه مدت و اشتغال نیروهای بومی، 2 ویژگی بارز پتروشیمی لردگان
هم اکنون بخوانید

وی در پایان گفت: این اساسنامه می تواند دولت و مجلس را به سمتی ببرد تا همانند کشورهای پیشرفته توزیع گاز را به بخش خصوصی و شهرداری‌ها واگذار کند. در کشورهای توسعه یافته توزیع آب و برق و گاز و کلیه خدمات شهری بر عهده شهرداری هاست که ما نیز باید به این سمت برویم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + ده =

دکمه بازگشت به بالا