فرار نفتکش‌های انگلیسی از خلیج فارس!

دو هفته پیش شش نفتکش انگلیسی در خلیج فارس حضور داشتند اما اکنون تنها یک نفتکش وجود دارد که از سوی ایران توقیف شده است.

به گزارش اعتماد نو، پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت: تا دو هفته پیش شش نفتکش انگلیسی در خلیج فارس فعالیت داشتند اما یک هفته بعد هیچ نفتکشی وجود نداشت. اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی گریس یک در جبل‌الطارق باعث شده است کشتی‌های انگلیسی از ترس تلافی‌جویی ایران حاضر نشوند در مهم‌ترین منطقه ترانزیت نفت جهان حضور پیدا کنند.

نفتکش‌هایی که نهم ژوئیه در خلیج فارس تردد داشتند، همگی در جزیره مان به ثبت رسیده بودند.

طبق آمار رهگیری کشتی‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، ۲۴۳ نفتکش که به عنوان کشتی حمل نفت خام، نفتکش فرآورده‌های نفتی یا مواد شیمیایی به ثبت رسیده‌اند، تحت پرچم انگلیس، جزیره مالت یا جبل‌الطارق، تردد می‌کنند. حدودی نیمی از این نفتکش‌ها در جزیره مالت به ثبت رسیده‌اند و نیمی دیگر به طور مساوی در جبل‌الطارق و انگلیس به ثبت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشتی‌ها معمولا وارد منطقه خلیج فارس شده، محموله‌های خود را بارگیری کرده و ظرف چند روز حرکت می‌کنند، آنچه که غیرطبیعی است، این است که طی دو هفته گذشته هیچ نفتکش حامل پرچم انگلیس وارد منطقه خلیج فارس نشده است در حالی که معمولا هر روز سه یا چهار نفتکش انگلیسی در خلیج فارس تردد داشتند. تنها نفتکش حامل پرچم انگلیس که طی دو هفته گذشته وارد خلیج فارس شد، نفتکش “استنا ایمپرو” بود که از سوی ایران توقیف شده است.

منبع: ایسنا

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با معاون وزیر دفاع عربستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا