افزایش ۶۱ درصدی تعداد کارآموزان در سه ماهه اول سال

 به گزارش ایسنا، سلیمان پاک سرشت در نشست هفته ملی مهارت اظهار کرد: اگر بخواهیم از تعابیری که مقامات عالی نظام استفاده می‌کنند برداشتی داشته باشیم ترجیع بند آن مساله مهارت آموزی است. مقام معظم رهبری هنگامی که امسال را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری فرمودند اعلام کردند که سال رونق مهارت هم هست و لذا بکارگیری این تعابیر نشان دهنده اهمیت مساله نیروی انسانی و ماهر شدن و توانمند شدن است.

وی اجرای قانون نظام‌جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی در سال جاری را زمینه ساز تحول نهادی در حوزه مهارت آموزی دانست و گفت: از آخرین شورای عالی مهارت که ماموریتش ایجاد یک نظام تبادل اطلاعات در حوزه فنی و حرفه‌ای است بیش از یک دهه گذشته است و از سال ۱۳۸۳ فعالیتش روبه افول رفت و ما فاقد یک نهاد فرابخشی برای ایجاد انسجام در سیاست‌گذاری‌های فنی و حرفه‌ای بودیم.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خوشبختانه این قانون با پیگیری‌های بسیار و ابتکار مجلس به نتیجه رسید و اولین جلسه شورا با حضور معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد تا اتفاقات خوبی را در حوزه مهارت آموزی شاهد باشیم.

پاک سرشت با بیان اینکه اقبال به مهارت آموزی روز به روز در حال گسترش است، افزود: یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های جدی وزارت کار در زمینه موضوع مهارت آموزی عنوان نهضت مهارت افزایی است و وزیر کار همواره بر توجه به مهارت نیروی انسانی و حمایت از مهارت آموزی در کشور تاکید کرده است.

وی در پاسخ به سئوال ایسنا درباره آمار آموزش‌های مهارتی ارائه شده به مقرری بگیران بیمه بیکاری برای اشتغال مجدد اظهار کرد: براساس آمارها ۷۰ هزار نفر روز آموزش مهارتی در این زمینه از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است، اما معتقدم اصل این طرح و موضوع به لحاظ نظام رصد و تامین منابع نیاز به اصلاح دارد.

پیام تبریک مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت روز ملی صنعت پتروشیمی
هم اکنون بخوانید

معاون وزیر کار درباره اجرای طرح ایران مهارت نیز اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش از سال گذشته به اجرا درآمد که در ابتدا به شکل پایلوت در چند استان اجرایی شد و اکنون در سراسر کشور عملیاتی شده است و تعداد عناوین مهارت آموزی از ۲۹۰ عنوان به ۵۰۰ عنوان تکثیر و افزایش یافته است.

به گفته وی، یکی از انتقاداتی که به طرح وارد بود، محدودیت آموزش‌های ارائه شده بود که اکنون این آموزشها بیشتر شده و برابر آمارها ۳۱ هزار و ۲۵۵ نفر از دانش آموزان در ۲۹۰ عنوان مشغول حرفه‌آموزی هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =

دکمه بازگشت به بالا