ائتلاف دولت قانون: هدف قرار دادن مقرهای حشد شعبی طرح آمریکا است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، منصور البعیجی، نماینده ائتلاف “دولت قانون” در پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حمله پهپادی اخیر به پایگاه حشد شعبی اظهار کرد: این آمریکا است که مقرهای حشد شعبی را هدف قرار می‌دهد و این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: دولت عراق نباید صرفاً تماشاگر هدف قرار گرفتن هموطنان ما در حشد شعبی توسط آمریکایی‌ها باشد. اینکه حملات مذکور توسط آمریکا انجام شده بر هیچ کسی پوشیده نیست، چراکه یک سفینه از فضا نیامده و پایگاه حشد شعبی را بمباران نکرده است.

البعیجی ادامه داد: کمیته‌های تحقیق تنها این مسأله را به تعویق می‌اندازند و در نهایت به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید، چراکه تجربه به ما نشان داده با هر اتفاقی که رخ می‌دهد یک کمیته تحقیق برای آن تشکیل می‌شود که به هیچ نتیجه‌ای دست نمی‌یابد، اما موضوع هدف قرار دادن مقرهای حشد شعبی یک مسأله خطرناک و حساس است و دولت باید این موضوع را برای تمام ملت عراق بازگو کند.

این مقام عراقی تصریح کرد: پس از اینکه طرح آمریکا برای هدف قرار دادن منطقه با طرح داعشی خود، توسط قهرمانان ما در حشد شعبی و نیروهای امنیتی شکست خورد، این کشور امروز مقرهای حشد شعبی را در مقابل دیدگان دولت هدف قرار می‌دهد، اما دولت هیچ حرکتی نمی‌کند، به همین دلیل دولت باید هرچه سریعتر موضع واضح و صریحی را برای توقف زنجیره حملات به پایگاه‌های حشد شعبی اتخاذ کند و نظاره‌گر نباشد.

کمیته اطلاع‌رسانی ارتش عراق اعلام کرد که بامداد جمعه پایگاه نیروهای حشد شعبی در آمرلی، واقع در استان صلاح‌الدین، دو بار هدف پهپادهای ناشناس قرار گرفت.

شنیده شدن صدای انفجار در مرکز مادرید
هم اکنون بخوانید

طبق این گزارش، حمله پهپادی به پایگاه “الشهداء” در آمرلی، محل استقرار تیپ ۱۶ حشد شعبی، در ساعات ۱:۵۰ و ۲:۲۰ بامداد جمعه صورت گرفت و راکت‌های شلیک‌شده از این پهپادها دو زخمی برجای گذاشت.

مقرهای حشد شعبی در آمرلی بعضاً هدف حملات هوایی قرار می‌گیرند که با واکنش شدید عراقی‌ها و گروه‌های سیاسی این کشور روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا