آغاز ساخت ۲۵ کیلومتر راه آهن اردبیل – پارس‌آباد در سال آینده

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما سفر رئیس جمهور به استان اردبیل را با یک اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی دقیق و منسجم پیگیری می‌کنیم به طوری که سعی داریم مقدمات سفر شایسته‌ای را از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور به این خطه فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دو سه ماه اخیر با بازدیدی که مسئولان مختلف از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی داشتند تمهیدات لازم برای انجام یک سفر تاثیرگذار دولت به استان فراهم آمده است به طوری که قرار است نهم و دهم مردادماه نیز مدیران عامل بانک‌های کشور در اردبیل حضور پیدا کنند تا از نزدیک در جریان نیازمندی تسهیلات واحدهای تولیدی، صنعتی و حل مشکلات سرمایه‌گذاران قرار گیریم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: به جای اینکه در مرکز کشور و دو سه ساعت وقت برای این امر گذاشته شود ما با دعوت از این مدیران بانکی دو روز در خدمت آنها خواهیم بود تا از نزدیک با فعالیت‌های اقتصادی استان، نارسائی‌ها و کمبودها آشنا شوند تا زمینه جذب تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحدها فراهم آید.

بهنامجو گفت: ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا با تزریق منابع بانکی واحدهای راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید بازگردانیم که این امر به رونق اقتصادی استان و تولید ثروت کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های عمرانی نیز ما تمرکزمان را روی پروژه‌های آب و راه قرار دادیم، افزود: یکی از نیازهای جدی استان توسعه بزرگراه‌هاست که تلاش می‌کنیم از محل این سفر منابع خوبی برای تکمیل پروژه‌های چهارخطه استان در نظر گرفته شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان ساکن در مناطق روستایی از آب آشامیدنی باکیفیت بهره‌مند نیستند که در این سفر تلاش می‌کنیم برای تکمیل ۱۶ مجتمع آبرسانی استان که برای تکمیل آنها به ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، بتوانیم منابع مناسبی را از محل این سفر در نظر بگیریم.

جزئیات بیشتر از وام گردشگری ویژه کرونا
هم اکنون بخوانید

بهنامجو ضرورت تقویت ارتباط با رسانه‌ها و کمک به گسترش شبکه اطلاع‌رسانی را در بیان عملکرد دولت و کارهای انجام شده یادآور شد و تصریح این این اطلاع‌رسانی‌های دقیق اسباب امیدواری مردم را به نظام و حاکمیت فراهم می‌آورد.
 
 

رئیس شورای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی استان اردبیل به ضرورت توسعه گفتگو و مباحثه‌های چندجانبه در استان اشاره کرد و گفت: ما انتظار داریم رسانه‌ها واقع‌بینانه مطالب را انعکاس داده و از تهمت و افترا پرهیز کنند چرا که اگر قرار باشد هر روز فردی در کانال و یا رسانه‌ای به مدیر و یا مسئول و نماینده‌ای تهمت بزند و امنیت استان را مخدوش کند ما در مقابل آن ساکت نمی‌نشینیم.

بهناجو اظهار کرد: رسانه‌ها آزاد هستند هر چیزی را که علیه من بنویسند منتشر کنند اما ضرورت دارد در انعکاس اخبار و رویدادها حافظ منابع مردم و حقوق شهروندان باشیم و اجازه ندهیم در جامعه تضعیف مدیریت و یا رفتارهای ناپسندی چون تهمت‌زنی، افترا و دروغ رواج پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بنده از زمانی که به این استان آمده‌ام به خودم اجازه ندادم فرد دیگری را با خودم به این استان بیاورم بلکه سعی کردم از توان مدیریتی استان و نیروهای شاخص در عرصه‌های مختلف استفاده کنم و قطعا عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برای من مهم است که مدیر فعلی از مدیر سابق بهتر و شایسته‌تر کار کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: عرصه مدیریتی این استان آزمایشگاهی نیست که ما بخواهیم افراد مختلفی را در آن آزمایش کنیم بلکه برای بنده مهم آن است که مدیران اجرایی هم در بحث کاری و هم مسایل مالی و اخلاقی به اصول و مبانی تعریف شده در حاکمیت اسلامی پایبند باشند.

بهنامجو با بیان اینکه مدیران توسعه‌ای در این استان توانمند هستند و ما حق نداریم در مورد دیگران نبش قبر کنیم، افزود: در سال انتخابات قرار داریم و شایسته است به امنیت و آرامش استان و جو همدلی کمک کنیم و هیچ کس حق ندارد به کاندیدایی تهمت زده و از طریق شبکه‌ها و کانال‌های مجازی در راستای خلاف مسیر توسعه استان قدم بزند.

درخشش فولاد سنگان برای ششمین سال متوالی به عنوان برترین واحد نمونه صنعتی در عسلویه
هم اکنون بخوانید

وی از پایگاه خبریان و اصحاب رسانه خواست؛ تا قلم خود را در مسیر توسعه استان بکار گیرند و در کنار بیان کارهای مثبت و سازنده اجرایی نقدها و انتقادات خود را نیز به صورت منصفانه انجام دهند تا یکجانبه‌گرایی و طرفداری زمینه آسیب به عرصه مدیریتی را فراهم نکند.

استاندار اردبیل در مورد پروژه راه آهن اردبیل نیز بیان کرد: بنده بدون اینکه با عملکرد ۵ استاندار قبلی کاری داشته باشم از روز اول ورود به این استان راه آهن را به عنوان یک مطالبه عمومی مردم پیگیری کردم و در سایه یک کار تیمی موفق شدیم اولین فاینانس داخلی را برای این پروژه به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان جذب کنیم.

بهنامجو ادامه داد: جذب این اعتبار کار ساده‌ای نبود بلکه ماه‌ها وقت برد تا ما بتوانیم پروژه راه آهن اردبیل را در هر ۱۲ قطعه فعال کنیم و امسال نیز به رغم بحران و تشدید تحریم‌ها قطعا جذب ۲۵۰ میلیارد تومان را در کنار ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این پروژه دنبال می‌کنیم.

وی به اتصال راه آهن اردبیل – میانه به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: ما با یک توجیه واقعی مطالعات این پروژه را آغاز کردیم و قرار است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سال آینده احداث ۲۵ کیلومتر از این خط ریلی را آغاز کنیم تا با عملیاتی شدن ۱۶ کیلومتر خط ریلی در آن سوی مرز این راه آهن به خط ریلی قفقاز متصل شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا