پیام‌های که در فراق امیر خراسانی مخابره شد

به گزارش ایسنا، در پیام سیدعباس صالحی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- بمناسبت درگذشت امیر برزگر -شاعر پیشکسوت کشورمان آمده است:

«خبر درگذشت شاعر و هنرمند شهیر خراسان، استاد امیر برزگر خراسانی پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تاثر شد. صفحات دفتر زندگانی او  به هنرهای اصیل ایرانی مزین گشته بود.
اینجانب فقدان این استاد و شاعر  خراسانی را به اهالی فرهنگ و هنر و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد متعال علو درجات و رحمت واسعه برای آن هنرمند فقید و صبر و شکیبایی بازماندگان محترم را خواستارم.»

همچنین بنیاد شعر و ادبیات داستانی درگذشت این شاعر پیشکسوت را تسلیت گفت، در پیام بنیاد  عنوان شده است: 

«خبر درگذشت امیر برزگر خراسانی، شاعر توانای کشور، موجب تاثر و تالم جامعه ادبی کشور شد.
بازمانده نسل طلایی انجمن ادبی فرخ مشهد که در این سال‌ها در کنار انجمن‌داری توانسته بود با سُرایش و آموزش شعر به فرهنگ و ادب این مرز و بوم خدمت کند.
بنیاد شعر و ادبیات داستانی، این ضایعه را به خانواده زنده‌یاد امیر برزگر خراسانی و جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم، غفران الهی می‌طلبد.»

جعفر مروارید؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  هم با صدور پیامی درگذشت زنده یاد استاد امیر برزگر خراسانی از شاعران پیشکسوت این استان را تسلیت گفت.

در پیام مدیر کل ارشاد خراسان رضوی آمده است: «خبر درگذشت استاد برزگر  شاعر ولایی و فرهیخته، شیفته اهل بیت(علیهم السلام) و چهره ماندگار شعر خراسان که بیش از ۵۰ سال در هوای عاشقی و شعر این دیار پرگهر نفس کشید، موجب تألم و تأثر گردید.

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» رونمایی شد
هم اکنون بخوانید

بزرگمردی از دوران اوج شعر خراسان و یادگاری از حلقه یاران خراسانی که عمری با اخلاص در  خدمت موثر در عرصه شعر و ادب گذراند و با طبعی روان اشعاری درخشان از خویش به یادگار گذاشت.

این‌جانب، فقدان این شاعر ولایی و مردمی را به جامعه‌ فرهنگی خراسان و ایران اسلامی و به ویژه خانواده‌ محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال، صبر و بردباری برای خانواده ارجمندشان مسئلت دارم.»

علیرضاقزوه – مدیر سایت شاعران فارسی زبان و مدیر مطالعات زبان فارسی شبه قاره در رایزنی فرهنگی ایران در دهلی شاعران فارسی زبان جهان- نیز  بمناسبت درگذشت استاد امیر برزگر خراسانی در پیامی گفته است:

«دیگربار از قافله شاعران جان آگاه و عارف  اهل تحقیق و سرایش خراسان شاعری شیرین سخن و  معلمی مهربان  رخت بر بست و ما را در فراق خویش اندوهگین ساخت.    موسسه فرهنگی پارسی زبانان و سایت بزرگ شاعران فارسی زبان و گروه بین المللی هندیران با هزاران شاعر و نویسنده و استاد زبان و ادبیات فارسی از ایران و افغانستان و تاجیگستان و هند و پاکستان و  دیگر کشورهای فارسی زبان ارتحال شاعر اهل فضل دیار خراسان را از صمیم جان به خانواده و دوستان استاد امیر برزگر خراسانی تسلیت می گوید  و برای آن عزیز سفر کرده از درگاه خداوند متعال طلب  آمرزش و مغفرت و علو درجات را دارد.»
 

امیر برزگر خراسانی، متولد اول خرداد ۱۳۲۲ روز پنجشنبه (۲۷ تیرماه) بعد از یک دوره بیماری در سن ۷۶ سالگی  درگذشت.

  او فارغ‌التحصیل هنرهای زیبا در رشته نقاشی بود. امیر برزگر خراسانی در جوانی به استخدام دانشکده علوم پزشکی  مشهد در آمد و سال‌‏ها به عنوان مسئول روابط عمومی آن دانشگاه خدمت کرد.  او   عضو هیئت رئیسه کانون هنرمندان و عضو شورای سیاستگذاری شعر بود. علاوه بر شعر، نقاشی، موسیقی و تدریس ردیف‌‏های دستگاهی آواز اصیل ایرانی نیز از مشغله‌‏های او بود.

فیلم‌های نوروزی شبکه چهار مشخص شد/ برترین آثار سینمای جهان در قاب تلویزیون
هم اکنون بخوانید

در کارنامه برزگر خراسانی سرایش ۱۵ اثر از جمله: «برگی از دیوان امیر»، «سخن آئینه‌‏ها»، «شعر و شاعری در آئینه زمان»، «گزیده ادبیات فارسی شماره ۶۸»، «از شرنگ و شطح»، «نماز عاشقی»، «فصل عطش» و «رها در ناکجا آباد» و… به چشم می‌خورد.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا