تاکید سازمان ملل بر آ.سه.آن برای اقدام علیه سوءاستفاده‌های دولت میانمار

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یانگی لی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار گفت، نقض‌های گسترده حقوق بشر در میانمار مسائل بسیار جدی را برای کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا ایجاد می‌کند.

میانمار یکی از اعضای آ.سه.آن است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار همچنین گفت، حدود ۱٫۵ میلیون آواره از میانمار به سمت بنگلادش، هندوستان، اندونزی، میانمار و تایلند رفته‌اند؛ قاچاق انسان از میانمار و قاچاق مواد مخدر در داخل و خارج از منطقه نمونه‌هایی از نگرانی‌های جدی هستند. میانمار همچنان اجازه دسترسی به این کشور را به مقام‌های سازمان ملل و گروه‌های بین‌المللی نمی‌دهد.

وی همچنین ادامه داد: گزارش‌هایی درباره قاچاق زنان و دختران میانماری به کشورهای همسایه برای فعالیت به عنوان کارگر جنسی وجود دارد. سال‌ها درگیری در استان‌های شان و کاچین واقع در شمال میانمار خانواده‌ها را از نظر مالی در مضیقه قرار داده و زنان و دختران به شدت در معرض قاچاق شدن قرار دارند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین گفت، کشورهای همسایه میانمار به مسائل جدی اذعان کرده‌اند که توسط این کشور ایجاد شده است. ادامه نقض‌های گسترده حقوق بشر در میانمار زندگی مردم در این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد و بر امنیت و صلح کشورهای همسایه نیز اثر می‌گذارد و آنها را نیز تهدید می‌کند.

وی همچنین از کشورهای آ.سه.آن خواست تا اقدامی جدی برای بررسی نگرانی‌های امنیتی ایجاد شده توسط میانمار انجام دهند و گفت: تصمیم دولت میانمار درباره قطع یک ماهه اینترنت موبایل در ۹ شهر در راخین و استان “چین” در جنوب این کشور غیرقابل قبول و بی سابقه است.

انزوای روسیه هیچ نتیجه مثبتی ندارد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا