واشنگتن آموزش نیروهای "ارتش آزاد سوریه" را با ۲ هدف از سرگرفت

به گزارش ایسنا، این منابع به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفتند، آموزش‌ها شامل عملیات جنگی در فضاهای بیابانی و کوهستانی، عملیات‌های هلی‌برن و یورش، جنگ در شرایط آب‌وهوایی سخت و نیز شبیخون هستند.

به گفته منابع یاد شده، افسرانی از ارتش آمریکا و تعدادی از مسؤولان دستگاه اطلاعات این کشور در کنار مشاورانی از ائتلاف ضد داعش براین تمرین‌ها نظارت دارند.

طبق ادعای این منابع، هدف از تمرینات نابودی گروهک‌های داعشی موجود در منطقه و آمادگی برای کنترل بر مرزهای مشترک سوریه و عراق است.

تمرینات مذکور در پایگاه التنف واقع در جنوب شرق سوریه در نزدیکی مرزهای اردن و عراق انجام می‌شوند و این پایگاه دارای یک اتاق عملیات آمریکایی مشترک با گروه‌هایی از ارتش آزاد سوریه در منطقه است.

همزمان با ازسرگیری تمرینات، مارک اسپر، گزینه تصدی پست وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور به عنوان بخشی از نیروهای چند ملیتی مختلف جهت ادامه عملیات علیه داعشی‌های باقی مانده، در مناطق شمال شرق سوریه باقی خواهند ماند.

نیروهای ائتلاف ضد داعش به تازگی مانورهایی را با استفاده از سلاح سنگین و با مشارکت نیروهای “جیش المغاویر” به فرماندهی مهند الطلاع در منطقه التنف اجرا کردند.

جیش المغاویر وابسته به ارتش آزاد سوریه که تحت حمایت آمریکا بود و در اواخر سال ۲۰۱۷ فعالیت‌های آن به حالت تعلیق درآمدند، بار دیگر در میدان حضور یافت و مانورهای جدید همزمان با اعلام آغاز عضوگیری این ارتش اجرا شدند.

با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر تعهد داد تمامی نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند اما خبرها حاکی از آن هستند که واشنگتن قصد دارد در راستای مقابله با “فعالیت‌های ایران”، بخشی از این نیروها را در پایگاه التنف نگه دارد.

اسنودن: می‌توانم به آمریکا برگردم/ ما هدف دولت‌هایمان هستیم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا