توقف مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با افزایش قیمت‌ها

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت: با آغاز مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از خردادماه سال جاری، ۱۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل متقاضیان شد، اما به دلیل تغییر قیمت خودرو، در حال حاضر این طرح متوقف شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از یکسال با این موضوع مواجهیم که شرکت خودروساز افزایش قیمت خودرو را مطرح کرده است و در جلساتی که برگزار شد نظر خودروساز به افزایش ۱۰ میلیونی قیمت بود که در نهایت افزایش قیمتی که بر روی آن پافشاری شد، حدود ۶میلیون تومان است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: تا زمان نهایی شدن قیمت خودرو، این طرح متوقف خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به طرح جایگزینی «خودروهای کارکرده» با «تاکسی‌های فرسوده» اشاره کرد و گفت: پیشنهادی از جانب مجموعه وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به دولت داده شده است که خودروهای کارکرده‌ای که کمتر از ۳ سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند، در ناوگان مورد استفاده قرار گیرند؛ به طوری که مالکان تاکسی‌های فرسوده به ازای اسقاط تاکسی فرسوده، می‌توانند خودروی کارکرده‌ای را با آن مشخصات رنگ کنند و پلاک آن را به “ت” تغییر دهند و وارد ناوگان تاکسیرانی کنند.

ضامنی اذعان کرد: تمام کارهای این طرح در دولت انجام شده و در نوبت ورود به هیات دولت است تا مصوب شود؛ ما نیز منتظر تصویب آن در دولت هستیم.

انتهای پیام

با این گل، بهار نمی‌شود!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا