سرود می‌تواند عامل وحدت و همدلی یک ملت باشد

به گزارش ایسنا، محمد الهیاری فومنی صبح امروز در اختتامیه دومین جشنواره سرود رضوی که در تالار مرکزی قم برگزار شد، عنوان کرد: سرود گونه‌ای از موسیقی آوازی است و بدون ساز قابلیت اجرا دارد و این ویژگی سرود است که باعث می‌شود همه گیر باشد.

وی با بیان اینکه سرود می‌تواند زبان یک ملت و عامل وحدت و همدلی باشد، گفت: همه حجاج در ایام حج از زبان‌های مختلف سرود لبیک را با هم می‌خوانند و در ایام حج این سرود عامل وحدت بین ملت‌ها است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد افزود: اکنون که کشور در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارد و بخشی از این هجمه در بخش موسیقی است، یکی از مواردی که ظرفیت وجود دارد تا مفاهیم ملی و مذهبی را به صورت همگانی ارائه کنیم، بخش سرود است که باید به این ظرفیت بیشتر توجه شود. آثار خوبی در زمینه سرود با موضوعات ملی، حماسی، مذهبی و سیاسی در کشور تولید شده است که نیاز است این آثار افزایش پیدا کند.

الهیاری فومنی اظهار کرد: امسال دومین جشنواره ملی سرود رضوی برگزار شد و استان قم میزبان این جشنواره بوده است که امیدواریم آثار ارزشمند و خوبی از این جشنواره به یادگار بماند؛ همچنین امیدواریم با تقویت جشنواره سرود رضوی، در بخش بین‌المللی نیز بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام

«علفزار» فیلمی در نقد سیستم قضایی و رفتار اشتباه آدم‌هاست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا