سفیر سوئیس در ایران: پناهندگان در ایران از خدمات مطلوبی برخوردار هستند

مارکوس لایتنر در سفر چندساعته به مرز دوغارون تایباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ارائه شده در راستای خدمات به پناهندگان و اتباع خارجی در زمینه‌های بهداشت، آموزش، معیشت، کمک‌های حقوقی، سواد آموزی، خوداتکایی، خدمات بهداشتی است و همچنین این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها از بازگشت داوطلبانه پناهندگان نیز حمایت می‌کند.

وی به اهداف بازدید از مرز دوغارون اشاره کرد و افزود: این بازدیدها بسیار مؤثر و مطلوب است تا ما شرایط منطقه را از نزدیک بررسی کنیم و با نحوه خدمات‌رسانی به اتباع خارجی بیشتر آشنا شویم.

لایتنر تصریح کرد: روزانه عده زیادی از پناهندگان از طریق مرزهای کشور وارد و خارج می‌شوند، مرز دوغارون یکی از معبرهای پرتردد است که شرایط بسیار مطلوبی در ارائه خدمات دارد.
وی مطرح کرد: اکنون اداره اتباع و کمیساریای عالی، خدمات شایسته‌ای به پناهندگان در ایران ارائه می‌دهند اما بررسی عملکرد بسیار مهم است این‌گونه با نیازها در مناطق آشنا شده و مشکلات را بررسی و برطرف خواهیم کرد.
او عنوان کرد: کشور سوئیس حمایت خود را نسبت به پناهندگان اعلام می‌کند و با ایجاد تعامل، همکاری و همفکری با ایران سعی در برطرف کردن نواقص دارد.
سفیر سوئیس در ایران عملکرد خدمات‌رسانی در مرز دوغارون را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: خوشبختانه کشور ایران همکاری‌های بسیار خوبی با امور پناهندگان سازمان ملل دارد.

۱۱ نفر از سفرا، دیپلمات‌های خارجی و هیئت همراه و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با امور پناهندگان در ایران، اخیراً از کلینیک پناهندگان خارجی، مرکز آموزش و پیش آگاهی از خطرات مین، دفتر کمیساریای عالی و نقطه صفر مرز دوغارون در یک سفر چندساعته بازدید کردند.

قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا