بهره‌گیری از کمپوست تولید شده در مجموعه آرادکو برای فضای سبز شهر تهران

به گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی در جلسه مدیریت پسماند استان تهران با ارائه گزارشی درخصوص مدیریت پسماند شهر تهران گفت: کار بسیار مهم و ضروری‌ای که باید در حوزه پسماند استان تهران انجام می‌شد، تهیه طرح جامع پسماند این شهر بود که در سال گذشته با پیگیری شورای اسلامی شهر تهران از طریق مرکز مطالعات شهرداری مقرر شد این طرح تهیه شود و قرارداد آن نیز بسته شد. پنج ماه از بسته شدن قرارداد برای تهیه این طرح می‌گذرد و پیشرفت کار خوب بوده و یک مرحله نیز گزارش تهیه این طرح به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد و مقرر است تا اواسط آذرماه سال جاری این طرح به اتمام برسد. مکاتبات با دستگاه‌های اجرایی نیز انجام شده تا شرح وظایف کاملی در حوزه پسماند در این طرح دیده شود و قابلیت اجرایی داشته باشد. در کمیته‌های کارشناسی برای تهیه این طرح نیز نماینده سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشته است.

وی افزود: در موضوع پسماندهای ساختمانی کارخانه‌ای با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن در حال حاضر مشغول استحصال شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی است و ظرفیت کلی تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی در شهر تهران به حدود ۳۲ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: در مورد ساماندهی پسماندهای حجیم در شهر تهران، باید ساماندهی مناسبی در بخش‌های مختلف داشته باشیم. خوشبختانه در حال حاضر طی چند سال گذشته در بحث پردازش موفق به تولید کمپوست شده‌ایم که وزارت جهاد نیز کمپوست تولیدی را مورد تأیید قرار داده و امروز این کمپوست در حوزه فضای سبز و جنگل‌کاری‌های تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واکنش آموزش و پرورش به ویدئوی «قیچی زدن موی سر چند دانش آموز در یک مدرسه»
هم اکنون بخوانید

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع شیرابه‌های مجموعه آرادکو اشاره کرد و افزود: این موضوع مورد انتقاد سازمان محیط زیست بود اما خوشبختانه تسویه‌خانه شیرابه در مجموعه آرادکو مشغول به کار شده و آب تسویه‌شده در این مجموعه برای جنگل‌کاری‌های داخل مجموعه آرادکو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت شیرابه‌های این مجموعه ساماندهی شده و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به سیاستی که اتخاذ شده است زباله‌سوزها در مجموعه آرادکو احداث شده اما باید پیگیری کنیم سهمی که دولت در مورد خرید تضمینی برق تولیدشده در این مجموعه‌ها وعده داده باید پرداخت شود.

وی تاکید کرد: کار خوب دیگری که در حوزه پسماند شهر تهران انجام شده، موضوع استحصال گاز متان از مرکز قدیمی دفن زباله آرادکو است که قرارداد آن بسته شده و ظرف دو ماه آینده قرارداد منعقد شده با کره‌ای‌ها اجرایی خواهد شد در حقیقت آنها شش ماه فرصت داشتند که مقدمات کار را فراهم کنند و این کار به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا