"اگر ملاله حجابش را بردارد، می‌تواند در کبک تدریس کند"

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کبک اخیراً لایحه ۲۱ را اجرایی کرده که بر اساس آن، کارمندان دولتی نباید از نمادهای مذهبی در زمان رسیدگی به امور مردمی استفاده کنند و این کارمندان شامل آموزگاران، پرستاران و راننده‌های اتوبوس‌ها می‌شود.

ژان فرانسوا روبرژ، وزیر آموزش کبک روز جمعه با انتشار تصویری در توئیتر، خودش را در کنار ملاله یوسف‌زی، فعال دارای حجاب پاکستانی نشان داد که شهروند افتخاری کانادا است. این تصویر نشان دهنده “دورویی” تعبیر و باعث خشم در توئیتر شد. این تصویر در جلسات آماده سازی گروه ۲۰ که این دو اخیراً در فرانسه در آن حضور داشتند، گرفته شد و وزیر آموزش کبک و ملاله درباره دسترسی به آموزش با یکدیگر گفتگو کردند.

سلیم ندیم ولجی، یک پایگاه خبری در توئیتر نوشت: آقای روبرژ، چگونه می‌خواهد به این درخواست پاسخ دهد، اگر ملاله یوسف‌زی، دانش‌آموز پاکستانی که از گلوله طالبان پاکستان جان سالم به در برد، بخواهد در کبک تدریس کند؟

وزیر آموزش کبک به این سوال اینگونه پاسخ داد که اگر ملاله در کبک تدریس کند مایه افتخار است اما در چنین کشورهایی، آموزگاران نمی‌توانند در زمان تدریس، نمادهای مذهبی داشته باشند.

یوسف‌زی در ۲۰۱۲ و در حالی هدف اصابت گلوله طالبان قرار گرفت که از حق آموزش و تحصیل دختران پاکستان دفاع می‌کرد. این حمله باعث خشم در پاکستان و در سطح بین‌المللی شد.

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشت: آیا به ملاله گفته‌اید که زنانی که شبیه به او لباس می‌پوشند به لطف دولت شما، نمی‌توانند مشاغلی در سطح دولتی و عمومی داشته باشند؟

تحویل دومین محموله اس-۴۰۰ به ترکیه احتمالا به تاخیر می‌افتد
هم اکنون بخوانید

ماه گذشته میلادی، وزیر آموزش کبک گفت، در حالی که این قانون باید در مدارس رعایت شود، هنوز هیچ بازرسی برای اجرای آن اعزام نشده است.

چالش حقوقی برای این لایحه از سوی جامعه آزادی‌های مدنی کانادا و شورای ملی مسلمانان کانادا مطرح شده است.

این گروه‌ها می‌گویند، لایحه ۲۱ به صورت ناعادلانه زنان مسلمان را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا