از کنترل شرورها توسط پلیس تا ضوابط تبلیغات پزشکی در آن سوی مرزها

به گزارش ایسنا، تحریریه اخبار اجتماعی ایسنا امروز (۱۵ تیرماه)، بیش از ۵۰ خبر روی خروجی خود منتشر کرده است که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

توقف ساخت‌وسازهای بدون پروانه دستگاه‌ها و نهادها در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از برخورد با ساخت و سازهای بدون پروانه با همکاری قوه قضائیه خبرداد.

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نداشتن پایان‌کار برخی ساختمان‌ها از جمله ساختمانهای شهرداری تهران، گفت: در مهر ماه سال گذشته بخشنامه‌ای به همه مناطق، سازمانها و … ابلاغ شد که براساس آن نباید هیچ پروژه ساختمان‌سازی بدون پروانه در شهرداری تهران اتفاق بیفتد.

جزییات ثبت‌نام رانندگان در سامانه «پایش ناوگان دانش‌آموزی» از هفته‌آینده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از فراخوان ثبت‌نام رانندگان در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی از هفته‌آینده خبرداد.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، به آخرین وضعیت سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) اشاره کرد و گفت: با آغاز فعالیت سامانه سپند، اپلیکیشنی در اختیار والدین قرار داده می‌شود که طبق آن تمام فعالیت‌های دانش آموز و راننده در طی مسیر مدرسه تا خانه و برعکس آن رصد می‌شود.

آیا از کوتاهی قد خود رنج می‌برید؟

از قرص‌های چاقی و لاغری و مسایل جنسی و درمان طاسی گرفته تا ترک اعتیاد و به تصویر کشیدن جراحی‌ها و حتی بخش‌هایی از بدن بیمار بر خلاف اصول اخلاقی؛ تبلیغاتی هستند که این روزها با ترفندهای اغواگرانه به صورتی گسترده اذهان بی‌اطلاع و ناآگاه را هدف گرفته‌اند و سال‌هاست که غیرمجاز فعالند؛ تبلیغات سلامت‌محوری که بعضاً پایه و اساس علمی ندارند و حتی عرصه‌ای شده‌اند برای تاخت و تاز غیرپزشکان.

در همین راستا دکتر فربد رهنما – مدیرکل نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به جنجال‌های تبلیغاتی و گاهاً خارج از عرف در حوزه سلامت و امور پزشکی، ضوابط تبلیغات پزشکی در کشورهای پیشرفته را مورد اشاره قرار داد و گفت: چنانچه وضعیت تبلیغات امور پزشکی در کشورهای با نظام سلامت پیشرفته را بررسی کنیم متوجه وجود ضوابط بسیار جدی در این زمینه می شویم. به طور نمونه در کشور آمریکا بعد از انتشار کتاب اصول اخلاقی و آیین پزشکی در سال ۱۸۴۷ برای بیش از ۱۳۰ سال هرگونه تبلیغات پزشکی ممنوع بود تا اینکه در سال ۱۹۸۱ به دنبال ورود شورای رقابت آمریکا و یک بحث حقوقی تبلیغات پزشکی به صورت محدود و با ضوابط بسیار جدی مجاز شد. در حال حاضر در آن کشور تبلیغات امور پزشکی صرفاً در صورت رعایت ضوابطی مشخص قابل انتشار هستند.

«پیوند عضو از اعدامیان» اخلاقی نیست

طرح آیین‌نامه‌ای مبنی بر اهدای عضو از محکومان به اعدام، واکنش افراد شاخص حوزه پیوند کشور مانند دکتر ایرج فاضل- پدر پیوند عضو ایران و رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی تهران را به دنبال داشت و تاکید کردند که چنین کاری از نظر اخلاقی درست نبوده و تیم‌های پیوند حاضر به انجام آن نیستند.

در ادامه این واکنش‌ها دکتر علی جعفریان – رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) نیز در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن مخالفت با اهدای عضو از محکومان به اعدام، گفت: سابقه این موضوع محدود به چین است؛ چراکه هم تعداد اعدام‌هایشان زیاد است و هم مشکلاتی از نظر فرهنگ اهدای عضو از فرد مرگ مغزی دارند.

روابط حسنه مرزی ایران با کشورهای همسایه/الحاق شناورهای بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی
هم اکنون بخوانید

آفتی که به جان قانون حمایت از حقوق معلولان افتاده

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تا کنون حتی یک ریال از بودجه مربوط به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به بهزیستی پرداخت نشده است، گفت: بزرگترین آفت اجرا نشدن این قانون کمبود بودجه است.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان افزود: شورای هماهنگی برای بررسی روند اجرای قانون حمایت از قانون معلولان به زودی تشکیل می‌شود. در حال حاضر نیز مشغول جمع بندی عملکرد دستگاه‌های مختلف در مورد روند اجرای این قانون هستیم و بعد از بررسی عملکرد دستگاه‌ها آن را گزارش می‌دهیم.

زنان سرپرست خانوار نیازمند، وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند

معاون اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در چارچوب همکاری معاونت با بانک‌ها به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار نیازمند، امسال بانک رفاه کارگران به پنج هزار زن سرپرست خانوار وام قرض الحسنه می‌دهد.

آغاز هدایت تحصیلی پایه نهمی‌ها از امروز+ جزییات

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند هدایت تحصیلی از امروز در دبیرستان‌های کشور خبر داد و جزئیات آن را اعلام کرد.

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از امروز این آمادگی را برای انجام هدایت تحصیلی داریم و دانش آموزان که طبق ضوابط ثبت نام در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به مدارس مراجعه می‌کنند می‌توانند برگه‌های هدایت تحصیلی خود را دریافت کنند.

آخرین وضعیت شیرهای ایرانی باغ وحش تهران و یوزپلنگ‌های پارک پردیسان

دامپزشک باغ وحش تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت شیرها و پلنگ‌های ایرانی باغ وحش تهران و یوزپلنگ‌های پارک پردیسان گفت: خوشبختانه شیرهای نر و ماده باغ وحش تهران تاکنون رفتار پرخاشگرایانه‌ای نسبت به هم نداشته‌اند و در این هفته حفاظ و گیت بین آن‌ها در جایگاهشان برداشته می‌شود.

ایمان معماریان در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت شیرهای ایرانی باغ وحش تهران اظهار کرد: در حال حاضر هیرمان – شیر نر ایرانی که حدود یک ماه و نیم پیش از باغ وحش بریستول انگلستان به تهران آمده بود – و ایلدا – جفت ماده آنکه حدود سه هفته پیش از باغ وحش دوبلین به تهران آمد- در حال آشنایی و استشمام بوی همدیگر هستند. جایگاه این شیرها در باغ وحش تهران حفاظ و گیتی دارد که این دو را از یکدیگر جدا کرده است تا ابتدا با یکدیگر آشنا شوند سپس آن‌ها را به هم معرفی کنیم در این صورت امکان تنش و پرخاش بین آن‌ها کمتر می‌شود.

۷۴ هزار هکتار از اراضی استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزایش دما را علت افزایش میزان ازن در شهر تهران ذکر و اظهارکرد: ازن آلاینده‌ای ثانویه و مختص فصل گرماست و با افزایش دما میزان آن افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در حاشیه برگزاری دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در سال ۹۸ در جمع پایگاه خبریان گفت: در این جلسه بررسی کانون‌های منشأ گرد و غبار استان تهران به عنوان نخستین دستور کار مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و گزارشی نیز توسط مدیرکل دفتر مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد. در حقیقت ۷۴ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی شرقی در استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند که در این جلسه راهکارهای مختلف برای مقابله با این پدیده مورد بررسی قرار گرفت.

کمترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تفریحی
هم اکنون بخوانید

سایه خلاء قانونی بر سر ایمنی درشهر تهران

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران یکی از دلایل نبود تمهیدات ایمنی در ساختمان‌های پایتخت را خلاء قانونی اعلام کرد و گفت: در تمام نقاط دنیا یک مدیریت یکپارچه ایمنی تعریف کرده‌اند که اگر سازمان‌ها، افراد، نهادها و… ایمنی را طبق دستور اجرا نکردند این مدیریت یکپارچه ایمنی می‌تواند آن‌ها را بازخواست، محکوم و جریمه کند اما درحال حاضر در کشور ما چنین ضوابطی وجود ندارد و در هر حادثه یک سازمان مقصر شناخته می‌شود.

مهندس محمود قدیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نبود یک متولی واحد برای رسیدگی به ایمنی در شهر تهران اظهارکرد: ایمنی ساختمان‌ها بر اساس معیار خاصی درجه بندی و سنجیده می‌شود؛ در بررسی ایمنی ساختمان‌های شهر تهران مشخص شد که اکثر ساختمان‌های این شهر یا تمهیدات ایمنی ندارند یا اگر دارند تمهیدات فعالی نیست.

رصد رانندگان دارای سرعت سرسام آور

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح آموزش به رانندگان دارای تخلف با سرعت سرسام آور و رصد یک ماهه آنان از سوی پلیس خبر داد.

سرگرد نصیر ملأ در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: هفته گذشته اولین مرحله از دوره‌های آموزشی به رانندگان دارای تخلف سرعت سرسام آور برگزار شد و بر این اساس رانندگان خودروهایی که بیش از ۵۰ کیلومتر از سرعت مجاز تخلف داشتند از سوی مرکز اجراییات پلیس راهور شناسایی شدند و به این کلاسهای آموزشی دعوت شدند. به عنوان مثال اگر سرعت مجاز در بزرگراهی ۷۰ کیلومتر باشد تنها آن دسته از رانندگانی که دارای ۱۲۰ کیلومتر و بالاتر از آن بودند در این طرح شناسایی و به پلیس دعوت شدند.

جزییات دستگیری «غول قاتل»

اوایل خرداد ماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع نزاعی در یکی از محلات شرقی تهران اطلاع رسانی شد که پس از حضور مأموران پلیس در محل مشخص شد یک نفر با شلیک سلاح گرم در جریان نزاع به قتل رسیده است. متهم که از اراذل و اوباش سابقه دار و سطح یک محدوده شرق تهران به نام ح. غول بود اواخر هفته گذشته در یکی از شهرهای غربی کشور و هنگام خروج از کشور دستگیر شد و با هماهنگی‌های انجام شده به تهران آورده شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

۴ ببر سیرک در ایتالیا مربی‌شان را کشتند

چهار ببر در طول تمرین نمایشی در سیرکی در جنوب ایتالیا با آسیب رساندن به مربی خود باعث مرگ او شدند. ساعت ۱۹:۰۰ عصر روز پنج‌شنبه به وقت محلی یکی از ببرهای سیرک “اورفی” که در “تریجیانو” واقع در استان “باری” ایتالیا بوده، ابتدا به اتوره وبر، مربی ۶۱ ساله خود حمله کرد و پس از آن سه ببر دیگر نیز به او پیوستند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز پانزدهم تیر ۹۸ به شرح زیر است:

کشف جانور عجیب در خانه مرد اندونزیایی+ویدیو

آیا از کوتاهی قد خود رنج می‌برید؟

۴ ببر سیرک در ایتالیا مربی‌شان را کشتند

یک عامل موثر در نفخ شکم

«پیوند عضو از اعدامیان» اخلاقی نیست

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا