ورود کمیسیون انرژی به توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌الطارق

یک عضو کمیسیون انرژی از ورود این کمیسیون به ماجرای توقیف نفت‌کش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق خبر داد.

به گزارش اعتماد نو، کوروش کرم‌پور حقیقی درباره توقیف غیرقانونی یک نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان گفت: نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرده است که به دلیل اینکه این نفت کش به سوی روسیه عازم بوده و چون این کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی تحریم است آن را توقیف کرده‌ایم، به هیچ عنوان این بهانه‌ها پذیرفتنی نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل خوی استکباری انگلستان و از سوی دیگر اینکه این کشور گوش به فرمان آمریکا و اسرائیل است هرچه آن‌ها بگویند اجرا می‌کند.

وی درخصوص احضار سفیر بریتانیا از سوی وزارت‌خارجه عنوان کرد: معتقدم در چارچوب قوانین بین‌المللی جمهوری اسلامی باید برخورد قاطعانه داشته باشد.

کرم‌پور حقیقی تاکید کرد: عده‌ای قصد دارند با برخی از رفتارها ایران را تحریک و جبهه جدیدی علیه ما علم کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم این گونه اقدامات را نوعی جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران قلمداد کنیم،گفت: همه احتمالات را می‌شود پیش‌بینی کرد. دشمنان ما انگلیس و آمریکا هستند و باید به خاطرمان بماند پیشنهاد دوستی و برداری‌شان پیشنهاد واقعی نیست.

این عضو کمیسیون انرژی گفت: باید در تأمین منافع ملی حرکت خود را به عنوان یک ملت منطقی، بافرهنگ و اراده‌مند ادامه دهیم.

وی درباره اینکه آیا می‌توان گفت توقیف نفت از سوی انگلستان با اطلاع آمریکا بوده است، اظهار داشت: آمریکا و بریتانیا یکی هستند و در طول تاریخ هم بارها مشاهده کردیم که دو کشور هر کاری هم انجام دهند دشمن قسم خورده ما هستند.

ایران نقش پدری را برای همه جریان‌های سیاسی لبنان ایفا کند
هم اکنون بخوانید

نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از بازگشت از حوزه‌های انتخابیه قطعا این موضوع را در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا