رییس مجلس موسسان ونزوئلا: مذاکره با اپوزیسیون شکست نخورده است

به گزارش ایسنا، دیوسدادو کابلو، رییس مجلس موسسان ونزوئلا در گفتگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد، دولت همچنان به یافتن راهکاری مذاکره شده برای حل بحران سیاسی ونزوئلا پایبند است.

کابلو درخصوص این مذاکرات گفت: من فکر نمی‌کنم این گفتگوها شکست خورده باشند.

نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در ماه مه در نروژ با یکدیگر دیدار و درباره حل بن‌بست سیاسی این کشور گفتگو کردند.

رییس مجلس موسسان ونزوئلا با این حال تاکید کرد: هرگاه تلاشی برای گفتگو صورت می‌گیرد، این اپوزیسیون است که میز مذاکره را ترک می‌کند زیرا نمی‌توانند در میان خود به توافقی برسند. هیچ شفافیتی درباره اینکه سخنگوی آنان چه کسی است، وجود ندارد زیرا اتحادی میان آنان نیست و رهبری یا جهت‌گیری سیاسی مشخصی ندارند.

کابلو که معاون رییس حزب حاکم ونزوئلا نیز است، ادامه داد، دولت به رغم دشواری‌هایی که کشور با آن مواجه است، همچنان مذاکره را تایید می‌کند.

به گفته این مقام ونزوئلایی، به دنبال مرگ “رافائل آکوستا آروالو”، افسر بازنشسته نیروی دریایی ونزوئلا، اپوزیسیون خواستار تعلیق مذاکرات پیش‌رو با دولت شد اما “مرگ این شخص بهانه بسیار بدی برای توقف مذاکرات است”.

وی خاطرنشان کرد، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا حتی پس از کودتای نافرجام اپوزیسیون نیز همچنان برای مذاکره تمایل دارد.

کابلو افزود: ما پس از کودتای ۳۰ آوریل نیز مذاکرات را متوقف نکردیم. ما به عنوان پیروز میدان می‌توانستیم بنشینیم و موضع‌گیری کنیم.

به گفته کابلو، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا مشکلی برای اپوزیسیون این کشور و حامیان آن در واشنگتن است.

وی افزود: آنان تصمیم خواهند گرفت که می‌خواهند با او چه کنند. او در حال حاضر کاملاً قابل جایگزینی و غیرقابل بازیابی است.

موافقت امیر کویت با استعفای دولت
هم اکنون بخوانید

این مقام ونزوئلایی ادامه داد، دولت ونزوئلا “نمی‌خواهد با کسی مبارزه کند”. او همچنین از واشنگتن خواست روابط را عادی‌سازی کند و گفت: آمریکا باید متوجه شود که در مقطع فعلی اگر خواستار گفتگو با رییس جمهور ونزوئلا هستید باید با مادورو تماس بگیرید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا