۸۴ درصد واردات مربوط به کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی اظهار کرد: کمبود ارز و مشکلات بین‌المللی باعث شد در همه سطوح، یک اتفاق نظر در خصوص ساخت داخل بیفتد، لذا نیاز اصلی واحدهای تولیدی در واردات شناسایی شد.

وی افزود: نهضت ساخت داخل در کشور به راه افتاده است و تولیدکنندگان نیازهای خود در واردات را مشخص کرده‌اند.

معاون طرح و اعتماد نو به نقل از برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رفع نیازهای تولید سه بخش می‌توانند برای تعمیق ساخت داخل اقدام کنند.

وی افزود: گروه اول خود تولیدکنندگان هستند چرا که خود بخش تولید بهترین گزینه برای ساخت داخل نیازهای مختلف بخش صنعت و معدن هستند.

او ادامه داد: گروه دوم، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند در این عرصه وارد شوند تا زمینه تولید نیازهای قطعات و کالاهای وارداتی را برآورده کنند.

زرندی خاطرنشان کرد: گروه سوم، دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند تا بتوانند زمینه‌های قطعاتی که توان تولید آن را در داخل نداریم و دانش آن نیز در کشور نیست را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در همین راستا نمایشگاهی با عنوان “فرصت‌های ساخت داخل” برگزار می‌شود و مقرر شده در این نمایشگاه نیازهای تولید، به نمایش گذاشته شود و از طرفی دیگر، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی و سرمایه‌گذاران امکان تولید آن را مورد بررسی قرار دهند. این نمایشگاه از ۲۷ تیر ماه تا ۳۰ تیر در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

گوشی سامسونگ، انتخاب خوب برای کادو ولنتاین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا