اجرای طرح‌های دانش بنیان از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کشور است

‌به گزارش ایسنا، علیرضا هوشیار چهارشنبه، ۱۲ تیرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: در این طرح موقوفه‌هایی که احداث شده اند و نیازمند سرمایه گذاری هستند؛ تجاری سازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: سازمان دهی موقوفات و ارائه آموزش‌های تخصصی به واقفان از جمله اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف کشور خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف کشور سازمان دهی موقوفات را در اولویت کاری خود داده و قرار است آموزش‌های تخصصی به واقفان ارائه شود.

وی اضافه کرد: همچنین در موقوفات بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه، هزینه‌ای که واقف پرداخت می‌کند در شهر یا استان واقف هزینه می‌شود.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد نیروهای کارآمد بیشتری برای اوقاف و امور خیریه نیاز است، گفت: باید تلاش شود تا سیستمی کردن فریضه وقف نتیجه معکوسی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی وقف در استان بسیار اندک است، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت کار فرهنگی را دارد و لازم است بودجه فرهنگی بیشتری به این استان اختصاص داده شود.

ملک حسینی ضمن ضروری خواندن ورود مؤثر سازمان اوقاف در حوزه اشتغال و تولید اظهار کرد: سازمان اوقاف در رونق تولید ملی می‌تواند سهم داشته باشد.

همچنین حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: ۲۵ بقعه متبرکه شاخص در این استان وجود دارد.

روایت عباس موزون و علی ملاقلی‌پور از مستند سیدمحمد حوله‌ای
هم اکنون بخوانید

وی افزود: این بقاع متبرکه سالانه پذیرای گردشگران زیاد داخلی و خارجی هستند.

جنتی پور تصریح کرد: فرهنگ وقف در این استان آنطور که باید تبیین نشده چرا که در استان موقوفه شاخصی وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان در زمینه وقف در حوزه خیرات و مبرات رو به رشد است و جامعه هدف که از ایتام، بی سرپرستان، افراد دارای مشکلات درمانی، تشکیل می‌شود در حد توان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، معاونت توسعه مدیریت، پشتیبانی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از بقاع متبرکه امامزاده گان شاه قاسم (ع) و شاه مختار (ع) و پروژه خلیج فارس و مجتمع وقف مربوط به موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج شهرستان بویراحمد به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و هیأت همراه بازدید کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا