دیدگاه مثبت اعضای شورای شهر تهران به جایگاه شورایاری‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه در اعتماد نو به نقل از برنامه زنده تلویزیونی تهران بیست طی سخنانی با محوریت انتخابات شورایاری‌ها، اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم در سطح محله تصمیمی بگیریم، شورایاران به عنوان نماینده مردم آن محله باید نظر دهند.

وی شورایاری را ابزار شورای شهر دانست و افزود: شورایاری جایگاه قانونی شهروندان محلات است و همه شهروندان برای ارتقای جایگاه خود باید تلاش کنند زیرا اگر تصمیمی قرار است برای یک محله گرفته شود این اتفاق باید با نظر مردم رخ دهد.

جوادی یگانه با بیان این که «من سخنگوی شورا نیستم»، تصریح کرد: اما از آنجایی که مداوم با اعضای شورا در خصوص انتخابات شورایاری‌ها گفت‌وگو دارم، اعلام می‌کنم که اتفاقاً شورای شهر به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اصرار دارد و تقریباً عضوی را مخالف جایگاه شورایاری ندیدم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه آئین‌نامه دوره جدید شورایاری‌ها، شورای شهر و شهرداری موظف هستند در تصمیماتی که در سطح محلی مؤثر است، نظر مشورتی شورایاری‌ها را اخذ کنند.

رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، تأکید کرد: شورایاری سطح خرد و محله است. شورایاران باید دور جمع شوند، کار کنند و سطح محله خود را ارتقا ببخشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام ثبت نام ۵ هزار و ۱۴۶ نفر در انتخابات شورایاری‌ها تا عصر امروز، اذعان داشت: تاکنون محله تهران‌پارس بیشترین آمار ثبت‌نام را به خود اختصاص داده است.

به گفته جوادی یگانه، در این دوره انتخابات باید ۳ هزار و ۱۸۶ نفر انتخاب شوند که تاکنون ۳۳ درصد محلات ما پایین‌ترین سطح ثبت‌نام‌ها را دارند. اگر در هر محله ۱۸ نفر ثبت نام کنند، از هر دو نفر یک نفر رأی می‌آورد چون باید ۹ نفر انتخاب کنند؛ یعنی با حداقل رقابت برگزار می‌شود.

انتصاب ۱۹ معاون و مدیر در اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران
هم اکنون بخوانید

وی افزود: در محلاتی که به حد نصاب نرسد نیز تا دو ماه فرصت داریم که انتخابات را مجدد برگزار کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برآورد استقبال مردم برای ثبت نام در انتخابات شورایاری‌ها را نسبت به دوره‌های قبل بهتر عنوان کرد و گفت: البته نسبت به آنچه مورد انتظار ماست باید مشارکت بیشتری صورت گیرد.

وی انتخابات شورایاری را یک فرصت برای شهروندان دانست و گفت: شورایاری کار داوطلبانه و مسئولیت اجتماعی است.

جوادی یگانه با اشاره به استفاده دولت از تجربه تهران گفت: شورایاری‌ها در تهران به سراسر کشور تعمیم داده می‌شود که طرح تشکیل انجمن محلات در شهرهای مراکز استان در این راستا از سوی دولت مطرح شده است.

وی از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز ۴ مرداد در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد و یادآور شد: امسال برای نخستین بار تمامی فرایند انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌های شهر تهران به صورت تمام مکانیزه انجام می‌شود.

رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، با اعلام تمدید مهلت ثبت نام تا ۱۵ مرداد، از تمام اقشار شهروندی دعوت کرد در دوره پنجم انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =

دکمه بازگشت به بالا