انتقاد نمایندگی ایران در وین از سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر توسعه کشورها


انتقاد نمایندگی ایران در وین از سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر توسعه کشورها

هیات نمایندگی دائم ایران در وین در چهل و هفتمین نشست هیات توسعه صنعتی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، با ارائه بیانیه ای از سنگ اندازی آمریکا در مسیر توسعه پایدار و جامع کشورهای در حال توسعه انتقاد کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، هیأت نمایندگی دائم ایران در وین در این بیانیه، ضمن استقبال از ورود اعضای جدید به یونیدو به ویژه دولت فلسطین، از دبیرخانه یونیدو و کشورهای کمک کننده خواست تا به توسعه صنعتی در فلسطین کمک کنند.

هیأت ایران ضمن ابراز خرسندی از اقدامات، ابتکارات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های اجرا شده توسط یونیدو در سال ۲۰۱۸، افزود: جمهوری اسلامی ایران کماکان یونیدو را به عنوان آژانس تخصصی بین المللی اصلی در مورد موضوعات توسعه صنعتی پایدار دانسته و رضایت خود از اقدامات انجام شده توسط یونیدو جهت پیشبرد توسعه صنعتی پایدار و جامع، و نیز تلاش بی وقفه جهت تسهیل همکاری میان کشورهای در حال توسعه با یکدیگر و همچنین کشورهای در حال توسعه با پیشرفته را اعلام می‌دارد.

این بیانیه همکاری‌های فنی و پیگیری انتقال فناوری‌های مدرن به کشورهای در حال توسعه را حائز اهمیت‌ترین هدف یونیدو عنوان کرده و از این سازمان خواست تا زمینه‌ها را برای تحقق هرچه زودتر این هدف آماده کند.

در بیانیه هیأت نمایندگی ایران ضمن ابراز نگرانی از مشکلات مالی یونیدو که سبب اخلال در عملکرد این سازمان خواهد شد، خواستار همفکری برای پیدا کردن راه حلی برای غلبه بر مشکلات شده و دسترسی بیشتر کشورها بر نحوه فرایندهای مالی سازمان، جهت کمک در این خصوص را خواستار شد.

حقوق بازنشستگان کشوری از مهر ماه همسان‌سازی می‌شود
هم اکنون بخوانید

در این بیانیه همچنین از ایالات متحده آمریکا خواسته شد تا بدهی‌های خود به سازمان را پرداخت کند تا این سازمان بتواند اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود را پیش ببرد.

نمایندگی دائم ایران در این بیانیه ضمن محکومیت شدید تحریم‌های غیرقانونی و غیر مشروع مالی و اقتصادی یکجانبه آمریکا و برخی دیگر کشورها علیه کشورهای هدف با نیات و اغراض سیاسی، نسبت به پیامدهای منفی این اقدامات در انجام همکاری کشورها با یونیدو و اجرای پروژه‌های مشترک با این سازمان، ابراز نگرانی عمیق کرد.

طبق این بیانیه از جمله مواردی که باید در فرآیند مسوولیت‌های یونیدو مدنظر داشت، این است که خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام و تداوم تحریم‌های یکجانبه و غیر مشروع آن، معادل تروریسم اقتصادی بوده و در ایفای وظایف یونیدو در حمایت از اعضایش مانع ایجاد می‌کند.

هیأت نمایندگی ایران تصریح کرد: ایران ضمن محکومیت قوی چنین اقدامات غیر قانونی که نقض آشکار حقوق بین الملل و قوانین حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی است، از جامعه بین المللی و کشورهای عضو می‌خواهد تا تدابیر قانونی و عملی لازم را برای مخالفت با چنین تدابیر مغرضانه‌ای اتخاذ نمایند.

هیأت توسعه صنعتی سازمان یونیدو متشکل از ۵۳ دولت عضو، شامل ایران، می‌باشد که برای یک دوره ۴ ساله از میان همه کشورهای عضو انتخاب می‌شوند. این انجمن اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه کاری و بودجه‌های جاری و عملیاتی سازمان یونیدو را بررسی کرده و توصیه‌هایی را به کنفرانس عمومی در مورد سیاست‌های کلان، از جمله انتخاب مدیرکل یونیدو ارائه می‌کند.

تماس تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
هم اکنون بخوانید

این انجمن هر سال یک نشست سه روزه برگزار می‌کند که نشست امسال آن از یکم تا سوم جولای در وین اتریش در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 16 =

دکمه بازگشت به بالا