تلاش برای تبدیل «پردیسان» به پارک آموزش به کودکان

به گزارش ایسنا ژیلا مهدی آقایی گسترش معضلات محیط زیستی طی دو قرن اخیر را ناشی از توسعه صنعتی و دست‌اندازی‌های گسترده انسان به منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: برای حفظ محیط زیست باید آن را به باور قلبی و ذهنی نهادینه کنیم که این مهم نیازمند آموزش به افراد از دوران کودکی است.

 مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئول اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت کسب دانش محیط زیستی گفت: ما به دنبال ایجاد علاقه به محیط زیست و تغییر در کودکان هستیم تا آنان محیط زیست را نیز جزو ارزش‌هایی در حد پدر و مادر بدانند و به آن پایبند باشند.

 وی درباره مدارس طبیعت اظهارکرد: مدارس طبیعت با یک حرکت مردمی از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. در آن زمان تعدادی از این مدارس تاسیس شد و همکاری خود را با سازمان محیط زیست آغاز کرد. مجوزها از طریق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اما بدون تایید و مجوز دفتر حقوقی سازمان صادر می‌شد. در طول این مدت اساسنامه و دستورالعملی‌هایی صادر شد که کفایت لازم را نداشت و نهایتاً با تغییر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۶ مشخص شد که  صدور مجوز تأسیس این نوع مدرسه بر عهده وزارت آموزش و پرورش بوده است.  

مهدی آقایی با اشاره به هدف دفتر مشارکت های مردمی در سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه گفت: هدف ما آموزش به کودکان به ویژه بین سه تا شش سال است اما باید مجاری قانونی آن نیز دیده شود. 

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئول اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص طرح جدید سازمان برای آموزش زیست‌محیطی به کودکان اظهارکرد: در حال حاضر سازمان در تلاش است تا پارک پردیسان را با المان‌های طبیعی به پارک آموزش به کودکان تبدیل کند. ما از طرح و ایده هر یک از ارگان‌ها درخصوص آموزش غیرمستقیم به کودکان در این حوزه استقبال و پیگیری خواهیم کرد. 

اطلاعیه سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره قتل یک زن به دست یک مامور پلیس
هم اکنون بخوانید

مهدی آقایی که در یک اعتماد نو به نقل از برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پایان با اشاره به تأثیرگذاری وسیع سیستم رسمی آموزشی بر بچه های شش سال به بالا گفت: با توجه به اینکه ساعت‌های زیادی از زندگی بچه‌ها در مدرسه می گذرد بهتر است از تست‌زنی‌ها فاصله بگیریم و وارد حوزه‌های کسب مهارت‌های زندگی از جمله محیط زیست شویم. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا