بایدن: ترامپ آمریکا را در وضعیت "ترسناکی" قرار داده است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مناظره دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت: دونالد ترامپ در حال قراردادن آمریکا در شرایط بسیار وحشتناکی است.

این سیاستمدار میانه روی ۷۶ ساله همچنین اصلاحات مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد که ترامپ فکر می‌کند که وال استریت آمریکا را ایجاد کرده است.

وی گفت: دونالد ترامپ ما در شرایط سخت قرار داده است. ما نابرابری‌های بزرگی در دستمزدها داریم.

در همین مناظره شخص جو بایدن توسط رقبای خود به دلیل سنش، طرح‌هایش و مسائل نژاد پرستی مورد انتقاد قرار گرفت.

بایدن، برنی سندرز و هشت نامزد دیگر پنج‌شنبه مقابل هم قرار گرفتند.

دومین شب از مناظره‌های انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای رقابت با دونالد ترامپ برگزار شد. محل برگزاری این مناظره که شبکه ان بی سی میزبان آن بود استودیوی این شبکه در شهر میامی ایالت فلوریدا بود. در مناظره پنج‌شنبه موضوع بیمه درمانی، مهاجران غیر قانونی و تغییرات اقلیمی از جمله مهم‌ ترین محورهای بحث‌ها بودند.

مناظره شب گذشته از آن جهت مهم بود که دو شانس اصلی پیروزی در این انتخابات مقدماتی، جو بایدن و برنی سندرز در آن حضور داشتند اما برخلاف انتظار ستاره این مناظره فرد دیگری بود. «کمالا هریس»، زن رنگین پوستی که دادستان عمومی در ایالت کالیفرنیا است.

جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، دوبار در معرض حملات لفظی دو هم حزبی قرار گرفت.

اریک سوالول، ۳۸ ساله، در بخشی از مناظره خطاب به بایدن گفت: «شما به درستی ۳۲ سال پیش گفتید که باید مشعل را به دست نسل جدیدتر داد و معتقدم این سخنان شما امروز همچنان معتبر است.» جو بایدن نیز گفت: «من البته همچنان مشعل را در دست دارم.»

ایران هرچه زودتر تصمیم نهایی خود درباره برجام را اعلام کند
هم اکنون بخوانید

اما مهم‌ترین بخش این مناطره که مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفت مربوط به حمله لفظی کمالا هریس، دادستان و نامزد حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا علیه جو بایدن بود.

کمالا هریس که در پنجمین دهه زندگی خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود جو بایدن را به دلیل همکاری با دو سناتور جمهوریخواه که در سه دهه پیش طرفدار تفکیک نژادی سفیدپوستان بودند محکوم کرد و او را از اعضای موثر تصویب قانونی دانست که در زمان نوجوانی کمالا هریس، به او که رنگین پوست بود اجازه دسترسی راحت به مدارس و دانشگاه‌های مهم دولتی ایالت کالیفرنیا را نمی‌داد.

کمالا هریس خطاب به جو بایدن گفت: معتقد نیستم که نژادپرست هستی اما تو به همراه دو سناتور دیگر جمهوریخواه عامل اصلی عدم دسترسی یک دختر نوجوان، که امروز در مقابل شما ایستاده، بودید. این موضوع که بیشتر می‌گویم شخصی است برایم بسیار آزاردهنده است.

جو بایدن که کمی غافلگیر شده بود گفت: من هیچ‌گاه از نژادپرست‌ها تمجید نکرده و با آنها همکاری نداشته‌ام.

معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که مشکل خانم هریس در آن زمان قانون تصویبی کنگره نبوده است و شورای شهری که خانم هریس در آن اقامت داشته این قانون را اجرا کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا