مشارکت زنان در امر سلامت بسیار موثر است

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری در ششمین همایش مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌شرقی که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و حضور مسئولان استانی و کشوری و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در تبریز برگزار شد، با اشاره به اهداف و چشم انداز این مجمع گفت: سازماندهی، تقویت و توسعه فعالیت‌های خیریه در ارتباط با بهداشت و درمان، نیازسنجی و تعیین اولویت‌های بخشی سلامت و درمان و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر سازمان‌های ذیربط در امر بهداشت و درمان، تلاش و تبلیغ در جهت جذب و حمایت کمک‌های مردمی از جمله اهداف و چشم انداز مجمع خیرین سلامت استان است.

وی همچنین رفع نیازهای بهداشتی و درمانی افراد در حد مقدور، ارائه مشاوره به افراد و خیرین در جهت سرمایه‌گذاری بهینه آنان در بخش درمان و تقدیر و حمایت از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خیرین در زمینه بهداشت و درمان را از دیگر اهداف این مجمع عنوان کرد.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور با بیان این‌که هیچ کاری بالاتر از کار خیر در سلامت نیست،گفت:  باید روستاهای دورافتاده نیز به خیران معرفی شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور وضعیت معیشتی برخی مناسب نیست و توان تامین هزینه‌های درمانی را ندارند. از این رو اگر خیرین کمک نکنند آسیب‌های جدی به این حوزه وارد می‌شود.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشوردر پایان گفت: طرح تحول سلامت یکی از طرح‌های بزرگی بود که در زمینه بهداشت و درمان و کاهش هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی انجام گرفت. دولت نیز مصمم است که طرح را به طور کامل اجرا کند و مجلس نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.

توصیه وزارت بهداشت به مدیران گرمخانه‌های شهرداری در فصل آنفلوآنزا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا