بند ناف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از بودجه دولت ببرید

به گزارش ایسنا مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در جلسه مشترک شهرداران و دهیاران استان زنجان اظهار کرد: ۶۸ سفر استانی داشتم و سیل اخیر در بازدیدهای استانی تأثیر زیادی داشته و صحبت‌هایی که در استان‌های مختلف مطرح می‌شود، دغدغه‌های دهیاران و شهرداران مشترک است.

وی یکی از سیاست‌های مهم وزیر کشور را توزیع عادلانه امکانات و خدمات دانست و گفت: خیلی از روستاهای دارای پتانسیل‌های گردشگری، خالی از سکنه شده‌اند در حالی که می‌توان از آن‌ها به نحو بهتری بهره برد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور یادآور شد: قبل از اصلاحات ارضی، توزیع عادلانه امکانات و جمعیت را داشتیم اما بعد از سال ۱۳۰۰ نظام شهری کهکشانی به نظام شهری زنجیره‌ای تبدیل شد و چالش‌های زیادی برای روستاها، شهرها و کلان‌شهرها ایجاد شد و حاشیه نشینی به وجود آورد.

وی ادامه داد: اگر افزایش جمعیت داشته و توزیع عادلانه امکانات نداشته باشیم، با مشکل مواجه می‌شویم و در این بین باید به روستاها توجه ویژه‌ای شود تا شاهد رشد نامتوازن جمعیت در شهرها نباشیم. توزیع امکانات ما به سمت شهرهای کوچک و روستاها است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: برای مدیریت صحیح در شهرهای میانی و بزرگ حتی شهرهای کوچک و روستاها، ناف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از ناف دولت ببرید. بودجه‌های دولتی را در ذهن خود صفر کنید چراکه شرایط دولت خاص است و با مسائلی همچون تحریم و نوسان قیمت‌ها مواجه هستیم.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه در شهرداری مدیریت درآمد و هزینه توأم است،اظهارکرد: خیلی از مشکلات را می‌توان با جلسات هم‌اندیشی حل کرد و سرمایه‌گذاران نیز مشتاق به فعالیت در پروژه‌های اقتصادی شهری هستند.

حریق یک تانکر ٣٠ هزار لیتری سوخت
هم اکنون بخوانید

وی به ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های خدمات شهری تاکید کرد و گفت: می‌توان شهرها و روستاها را بدون درآمدهای دولتی اداره کرد و مدیریت درآمد و هزینه داشت.

جمالی‌نژاد، بازآفرینی شهری را یکی از سیاست‌های اصلی دولت برشمرد واظهارکرد: دولت بودجه‌های خوبی برای این کار پیش‌بینی کرده که فرصت خوبی برای جذب منابع مالی اس.

وی ادامه داد: ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای روستاها و شهرهای آسیب‌دیده از سیل گنجانده شده است و از طرف دیگر اوراق مشارکت نیز منابع خوبی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما این کار در پروژه‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومان مفهوم دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: تسهیلات برای پروژه‌های درآمدزای زودبازده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت ماشین‌آلات افزایش یافته است، اظهار کرد: ۳۷ هزار دهیاری و ۱۲۸۴ شهرداری داریم که تهیه ماشین‌آلات برای همه این‌ها کار دشواری است.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا