عبدالله: کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان مستقل عمل کنند

‌به گزارش ایسنا، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان امروز (سه‌شنبه) گفت: کمیسیون‌های مستقل انتخابات و شکایت‌های انتخاباتی باید به منظور جلوگیری از بحرانی‌شدن وضعیت در کشور مستقل عمل کرده و تلاش کنند که مشکلات انتخابات پارلمانی تکرار نشود.

وی با اشاره به مشکلات فنی در فهرست رأی دهندگان از این دو نهاد خواسته است که چگونگی ترتیب نام‌ها در این لیست را بر اساس حروف الفبا یا روش‌های دیگری تنظیم کنند.

بر اساس بیانیه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۶ مهر ماه برگزار خواهد شد. روند ثبت نام رأی‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری در ۴۵۸ مرکز در ۳۳ ولایت آغاز شده و همه شهروندان این کشور که به سن قانونی رسیده‌اند، می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

کمیسیون انتخابات، نام این روش را «روند تقویتی» گذاشته و تاکید کرده که واجدین شرایط رأی دهی که سال گذشته نتوانسته بودند در روند ثبت نام رأی دهی در انتخابات پارلمانی شرکت کنند، می‌توانند برای رأی دهی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ثبت نام کنند.

انتخابات پارلمانی افغانستان طی روزهای ۲۰ و ۲۱ اکتبر در ۳۲ ولایت این کشور و در ولایت قندهار نیز پس از یک هفته تأخیر برگزار شد. انتخابات در ولایت غزنی بنا بر مشکلات سیاسی تا کنون برگزار نشده است.

انتهای پیام‌

انتقاد سفیر آمریکا از اشرف غنی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 4 =

دکمه بازگشت به بالا