آغاز طرح ترافیک تهران/ لیست زائران دارای سابقه اعتیاد در اختیار پلیس

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد + نقشه

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با حذف طرح زوج یا فرد در پایتخت طرح ترافیکی جدید در این محدوده اجرا می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (اول تیرماه) یعنی همزمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران – که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است – آغاز شد.

لیست زائران دارای سابقه اعتیاد در اختیار پلیس

سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور اقدامات پلیس فرودگاه در حج تمتع ۹۸ را تشریح کرد.

وی با اشاره به اقدامات کنترلی در فرودگاه‌ها گفت: یکی از مشکلات ما حمل مواد مخدر از سوی برخی از زائران سالخورده است که برای پیشگیری از این مساله که البته تعداد آن انگشت شمار است، جلسات متعددی با پلیس مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ستاد داشتیم. همچنین لیست زائرانی که سابقه اعتیاد داشتند در اختیار پلیس قرار گرفته است و ما اقدامات کنترلی بیشتری روی این افراد خواهیم داشت‌.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه همراه داشتن مواد مخدر سبب بازماندن از سفر خواهد شد، گفت: اگر در کشور عربستان نیز این مواد کشف شود مطابق قوانین آن کشور با زائران برخورد خواهد شد.

سلب حضانت از خانواده‌های سوء استفاده‌کننده از کودکان

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها تا کنون ۸۲ کودک کار و خیابان در استان تهران جمع آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان در استان تهران آغاز شده و طی یکی دو ماه آینده در استان البرز نیز اجرا می‌شود، گفت: فرمانداری، وزارت کشور، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مردم نهاد در همکاری با سازمان بهزیستی در این خصوص وارد عمل شده‌اند.

خداحافظ «زوج و فرد»!

سال قبل کارشناسان و مسئولان ترافیکی پایتخت به این نتیجه رسیدند که طرح ترافیک به تنهایی نتوانسته است حال و هوای تهران را بهبود ببخشد. به همین دلیل با الگوگیری از کشورهای دیگر، مدل تردد نوبتی آن هم با استناد به رقم سمت راست پلاک خودروها در محدوده مرکزی شهر تهران را اجرایی کردند؛ طرحی که بعدها به طرح «زوج یا فرد» شناخته شد.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در غرب تهران
هم اکنون بخوانید

علی پیرحسینلو، مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاریخچه اجرای طرح زوج و فرد در تهران گفت‌: از آذر ماه سال ۸۴ و با توجه به شرایط خاص، مدیران شهری و مسئولان تصمیم گرفتند تردد خودروها را نوبتی کنند که بر این اساس تردد خودروها بر اساس عدد سمت راست پلاک‌شان به روزهای زوج و فرد تقسیم شد و از ساعت ۶ و ۳۰ تا ۱۹ این طرح اجرایی می‌شد.

غربالگری «سلامت روان دانش‌آموزان» کلیه مقاطع تحصیلی از مهرماه

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا سال گذشته همه دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و بخشی از دانش آموزان پایه نهم مورد سنجش قرار گرفتند، اعلام کرد که از مهرماه آینده غربالگری پایه سلامت روان برای همه دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی انجام می‌شود.

وی جزئیات غربالگری سلامت روان دانش آموزان در سال تحصیلی آینده را تشریح و اظهار کرد: برای سال تحصیلی جاری، غربالگری اولیه سلامت روان بهمن ماه سال ۹۷ انجام شد و نتایج آن جهت استفاده مشاورین در اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی‌های درون مدرسه‌ای و فردی در اختیارشان قرار گرفت.

وضعیت نگران‌کننده منابع آب زیرزمینی کشور

محمدرضا گلدانساز، یک پژوهشگر حوزه منابع آب با اشاره به اینکه ناپایدارترین سفره‌های آب زیرزمینی در استان‌های هرمزگان، فارس و اصفهان قرار دارند، گفت: از آبخوان‌های قزوین، تهران – کرج، ورامین، ساوه، ابهر -خرمدره، قروه – دهگلان، فریمان – تربت‌جام، مشهد، زنجان، نیشابور و هشتگرد بیشترین استفاده را می‌شود و آن‌ها نیز در شرایط ناپایداری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی در کشور با وجود بارندگی‌های کم‌سابقه در سال آبی جاری همچنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و بارش‌ها نتوانسته کسری مخازن آب زیرزمینی که طی چند دهه برداشت بی‌رویه به وجود آمده است را جبران کند، اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعات وزارت نیرو، سطح آب زیرزمینی در اغلب دشت‌های کشور افت شدیدی دارد و تاکنون بیش از ۴۰۰ محدوده از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی کشور در شرایط ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار گرفته‌اند.

ادعای نخست‌وزیر انگلیس درباره بازگشایی مدارس در دوران کرونا
هم اکنون بخوانید

از تراژدی خیابان ۱۷ شهریور تا تغییر هویت «ویلا»

رویکرد پیاده‌محوری و شهرهای انسان‌محور چندسالی است که در راستای اجرای سیاست‌های کاهش آلودگی هوا و ترغیب مردم به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به طور کل دست‌یابی به شهرهای پاک، در کشور باب شده است.

مجتبی صفدر نژاد، پژوهشگر دکتری شهرسازی دانشگاه علم و صنعت، با بیان اینکه حرکت پیاده، ضروری‌ترین، طبیعی‌ترین و قدیمی‌ترین شکل جابه‌جایی انسان محسوب می‌شود که هنوز هم بهترین روش برای دستیابی به ارزش‌ها و جاذبه‌های نهفته در محیط است، اظهار کرد: در حقیقت، پیاده‌راه، حکم واسط میان دسترسی سواره و مقاصد مردم برای خرید و بهره‌مندی از خدمات و… را دارد. در تعریف پیاده راه می‌توان گفت که پیاده راه‌ها، معابری هستند که بالاترین نقش اجتماعی را دارند و تسلط و غلبه حرکت در آن‌ها با عابران پیاده است؛ البته سطح تسلط و غلبه آن‌ها، در معابر مختلف متفاوت است. همچنین، در تعریف دیگری می‌توان گفت که پیاده‌راه‌ها، خیابان‌هایی محصوری هستند که ترافیک سواره، یا به‌طور کامل و یا در بخشی از آن حذف می‌شود و تردد خودروها تنها در زمان‌های خاصی از شبانه‌روز و به‌صورت کنترل‌شده در آن جریان دارد.

بیمارستان‌های کشور «شبکه‌ای» می‌شوند + جزئیات

بهزاد کلانتری، مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت جزئیات اعتماد نو به نقل از برنامه این وزارتخانه برای شبکه‌ای کردن بیمارستان‌ها را توضیح داد.

وی از اقدام وزارت بهداشت برای اداره شبکه‌ای بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان‌های شبکه‌ای یا زنجیره‌ای، اقدامی است که در دنیا در حال انجام است. وزارت بهداشت هم مدتی است که آئین‌نامه آن را تدوین کرده که اکنون این آئین‌نامه در مرحله نظرخواهی بوده و نهایتاً در ماه جاری نهایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پر بازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد + نقشه

بیمارستان‌های کشور «شبکه‌ای» می‌شوند + جزئیات

کشف جسد معلمِ چینی پس از ۱۶ سال

وضعیت نگران‌کننده منابع آب زیرزمینی کشور

از تراژدی خیابان ۱۷ شهریور تا تغییر هویت «ویلا»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا