نجات ۱۰ غواص در آب‌های مواج جزیره لارک

به گزارش ایسنا – منطقه خلیج فارس، الله‌مراد عفیفی پور اظهار کرد: ساعت ۱۶:۰۵ پنجشنبه (۳۰ خرداد) یک فروند قایق موتوری حامل ۱۰ نفر غواص اهل و ساکن بندرعباس و قشم در جنوب غربی جزیره لارک به علت نقص فنی، اعلام اضطرار کرد.

وی اظهار کرد: با وجود هشدارهای مکرر اداره بنادر و دریانوردی قشم مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی جهت دریاروی شناورها، قایق تفریحی حامل این افراد از یکی از مدارس غواصی جزیره قشم روانه دریا شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار، شناورهای ناجی ۱۱ از جزیره قشم، ناجی ۱۵ از بندر شهید حقانی بندرعباس به همراه یک فروند شناور آب‌های کم‌عمق(RIB)، سه فروند همیار ناجی از قشم و جزیره لارک، سه فروند شناور لندینگ کرافت، همچنین شناورهای مسافری “اطلس پیشرو” و “امین گستر” و چندین شناور عبوری و مستقر در لنگرگاه، به موقعیت سانحه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر حضور و مشارکت گسترده ناوگان دریایی، یک تیم امداد و نجات نیز از بندرعباس با استفاده از بالگرد جهت پایش و امدادرسانی هوایی عازم بر فراز آب‌های مواج جزیره لارک به پرواز درآمد.

عفیفی‌پور عنوان کرد: در یک عملیات جست‌وجو و نجات دریایی پراسترس و نفس‌گیر دوساعته، از مجموع ۱۰ نفر غواص، یکی از آنها توسط ناجی ۱۱، یک نفر توسط ناجی ۱۵، پنج نفر توسط بالگرد و سه نفر دیگر توسط تیم‌های همیار ناجی نجات یافتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی در پایان اظهار کرد: این عملیات به همت مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان با موفقیت به پایان رسید و تمامی نجات یافتگان، وضعیت سلامتی مناسبی دارند

افتتاح ۵ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان پردیس با حضور استاندار تهران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا