قرائت کیفرخواست متهمان پرونده کیمیا خودرو

به گزارش ایسنا، قاضی صلواتی در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده متهمین کیمیا خودرو اظهار کرد: در مورخه ۲۹ خرداد ماه ۹۸ شروع اولین جلسه محاکمه متهمین شرکت کیمیا خوردرو اسپرلوس در شعبه چهارم رسیدگی به پرونده اخلال گران و مفسدین اقتصادی به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این پرونده ۱۱ جلد و ۱۵ متهم دارد که ۸ نفر از آنها متواری هستند و مبلغ کلاهبرداری ۱۱ میلیارد ۵۷۴ میلیون و۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان می‌باشد که از ۱۱۷۰ نفر کلاهبرداری شده است.

قاضی صلواتی با بیان اینکه رئیس دادگاه می‌تواند دستور اخراج کسانی را که باعث اخلال در نظم دادگاه می‌شود را اعلام کند از نماینده دادستان خواست تا در جایگاه حاضر شود و کیفرخواست متهمان را قرائت کند.

آقا میری نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه گفت: کیفرخواست متهمان پرونده بدین شرح است:

۱_ شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان.

۲_ مهدی فتاحی نیا، بازداشت، به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۳_ مرتضی فتاحی نیا، بازداشت به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۴_ دل نیا فتاحی نیا، بازداشت. به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۵_ عبدالنبی حسین پور، دسترسی به وی حاصل نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۶_ محمدرضا کشاورز علی رغم اطلاع از تشکیل پرونده و احضار حاضر نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و معاونت در واسپاری بدون مجوز.

باید اطمینان یابیم که گفت‌وگو‌ها حقوق ما را تأمین می‌کند
هم اکنون بخوانید

۷_ امیرعلی سام رجبی، دسترسی به وی حاصل نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۸_ مجید پورمحسنی، دسترسی به وی حاصل نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز

۹_ غلامرضا بهاری مشهور به عبادی که دسترسی به وی حاصل نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۱۰_ علیرضا اشرف داری، دسترسی به وی حاصل نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۱۱_ صادق صمدی، دسترسی به وی حاصل نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۱۲_ نسرین الله یاری بازداشت به دلیل عجز از توزیع وثیقه به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۱۳_ اعظم کریمی، به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۱۴_ سمیه عفت دوست، به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

۱۵_ معصومه موسوی، دسترسی به وی حاصل نشده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان مبلغ ذکر شده و واسپاری بدون مجوز.

نماینده دادستان عنوان کرد: دل نیا فتاحی نیا به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کیمیا خودرو، مهدی فتاحی نیا عضو هیئت مدیره این شرکت و مرتضی فتاحی نیا برادر متهمین بر اساس مفاد شرکت کاری نکرده و تحت عنوان شرکت کیمیا خودرو و تأسیس دفاتر غیرمجاز و جابجایی دفاتر شرکت بدون اطلاع دفاتر ثبت شرکت‌ها، اقدام به استخدام افراد زیادی کرده. همچنین اقدام به فروش نقدی و اقساطی خودرو نموده‌اند. در صورتی که وجوه از متهمین اخذ شده اما خودرویی به آنها تحویل داده نشده است.

تسریع در احداث فازهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر
هم اکنون بخوانید

نماینده دادستان افزود: کارمندان شرکت با علم به اینکه شرکت کیمیا خودرو هیچ مجوزی از بانک مرکزی ندارد به خریداران می‌گفتند که دستگاه پوز شرکت به حساب شرکت‌های خودروسازی متصل است و یا خودروها در پارکینگ شرکت آماده تحویل است.

آقامیری بیان کرد: با توجه به شواهد پرونده مانند دعاوی حقوقی بانک مرکزی، شکایت شاکیان، رسیدهای فروش، فیش‌های واریزی، فیلم‌ها و صداهای ضبط شده از کارمندان و … وقوع جرم در سال ۹۶ در تهران از سوی شرکت کیمیا خودرو محرز است و با توجه به قانون مبارزه با ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری بنا به نظر قاضی اگر اتهام افساد فی الارض ثابت شود برای متهمان درخواست صدور حکم اعدام و اشد مجازات را دارم.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا