استقبال نتانیاهو از کنفرانس منامه و نشست قریب‌الوقوع روسیه،‌ اسرائیل و آمریکا در بیت المقدس

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، اسرائیلی‌ها در کنفرانس منامه ۲۵ و ۲۶ ژوئن شرکت می‌کنند اما وی اسامی اشخاصی که کاخ سفید از آنها دعوت کرده را اعلام نکرد.

پس از اینکه فلسطینیان کنفرانس منامه را تحریم کردند، کاخ سفید تصمیم گرفت مقامات دولت اسرائیل را در این کنفرانس شرکت ندهد و به جای آن یک هیئت اقتصادی کوچک این رژیم در کنفرانس حضور پیدا کند.

کاخ سفید هنوز به صورت رسمی اسامی شرکت‌کنندگان اسرائیلی در کنفرانس منامه را اعلام نکرده‌ است.

نتانیاهو در سخنانی روز سه شنبه گفت: کنفرانس مهمی به زودی در منامه برگزار می‌شود و ما از اینکه تلاش‌ آمریکا برای تحقق آینده‌ای بهتر و حل مشکلات منطقه در حال انجام است، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اسرائیل روابط آشکار و پنهانی با بسیاری از رهبران عرب و به نوعی روابط گسترده‌ای میان اسرائیل و اکثر کشورهای عربی وجود دارد.

یک منبع که از اسامی موجود در هیئت اقتصادی اسرائیل آگاه است، گفت: یوآو مردخای، هماهنگ کننده سابق امور دولت اسرائیل با فلسطینیان و شریکش در شرکت بین‌المللی مشاوره به نام «نووارد» به صورت شخصی در کنفرانس حضور خواهند داشت. این منبع نام شخص دومی که در هیئت حضور دارد را بیان نکرد، زیرا او نیز سابقه نظامی طولانی در دستگاه‌های امنیتی اسرائیل دارد.

رادیو اسرائیل اعلام کرد، احتمالا مدیر بیمارستان اسرائیل و تعدادی از فعالان اجتماعی در هیئت حضور دارند و در کنفرانس شرکت می‌کنند.

مردخای در زمینه هماهنگی‌های امنیتی و نظامی با فلسطینیان در کرانه باختری و ممانعت از وقوع درگیری با حماس فعالیت داشت.

انصارالله یمن پیشنهاد آمریکا را رد کرد
هم اکنون بخوانید

آمریکا کنفرانس بحرین را یک کارگاه حمایت از اقتصاد فلسطین در چارچوب تلاش‌های گسترده دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با هدف حل اختلاف میان اسرائیل و فلسطین توصیف کرد.

رهبران فلسطینی مشارکت در کنفرانس منامه را رد کرده و گفتند،‌ آمریکا از اسرائیل جانبداری می‌کند و طرح معامله قرن که هنوز جزئیات آن اعلام نشده، هدف آنها را در برپایی کشور مستقل فلسطین تامین نمی‌کند.

همچنین یسرائیل کاتس،‌ وزیر خارجه اسرائیل روز دوشنبه در پیامی توییتری نوشته بود، این رژیم در کارگاه بحرین مشارکت می‌کند.

امارات و عربستان دو هم‌پیمان واشنگتن اعلام کردند در کنفرانس بحرین شرکت می‌کنند. کاخ سفید هم از مشارکت مصر، اردن و مراکش خبر داد اما این سه کشور همچنان خود را در برابر تصمیم حساسی می‌بینند و از تاکید در مشارکت در این کنفرانس خودداری می‌کنند.

همچنین نتانیاهو از برگزاری نشستی امنیتی سه جانبه میان روسیه،‌ اسرائیل و آمریکا استقبال کرد. او توییت کرد، دیداری تاریخی و بی‌سابقه و نشست بسیار مهم که ثبات در منطقه خاورمیانه را در برهه‌ای حساس و نگران کننده تضمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد، این دیدار سه جانبه شامل دو دولت بزرگ در اسرائیل می‌شود و این به معنی هزار دلیل دیگر برای جایگاه کنونی اسرائیل در صحنه بین‌المللی است. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا